B_DgM Digitální marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
2/1/0. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DgM/cMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M27, každé liché pondělí 16:30–17:15 M27, kromě Po 4. 12. ; a Po 11. 12. 15:45–17:15 M27, P. Rosenlacher
B_DgM/cM1PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E227, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E227, M. Matějka
B_DgM/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E227, každé liché pondělí 13:00–13:45 E227, kromě Po 23. 10., M. Matějka
B_DgM/pMMO: St 14:00–14:44 M25, St 14:45–15:30 M25, kromě St 11. 10., kromě St 1. 11. ; a St 11. 10. 12:15–13:45 M27, St 8. 11. 15:45–17:15 M25, P. Rosenlacher
B_DgM/pMPH: Po 10:30–11:14 E306, Po 11:15–12:00 E306, kromě Po 23. 10., M. Matějka
B_DgM/vMMO: So 7. 10. 8:00–9:30 M17, 9:45–11:15 M17, So 21. 10. 9:45–11:15 M27, 11:30–13:00 M27, Pá 8. 12. 14:00–15:30 M17, P. Rosenlacher
B_DgM/vMPH: So 25. 11. 9:45–11:15 E230, 11:30–13:00 E230, Pá 8. 12. 17:30–19:00 E222, Pá 15. 12. 15:45–17:15 E222, 17:30–19:00 E222, M. Matějka
Předpoklady
B_Mar Marketing && B_RVZ_A Řízení vztahů se zákazníky A && B_SMaK Struktura marketingových kom.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je objasnění vlivu moderních informačních a komunikačních technologií jako akcelerujícího prostředku na rozvoj vztahového marketingu. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou znát principy elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu, e-procurementu a především B2B a B2C marketingu. Budou rozumět metodologii vytváření a používání dat o zákaznících, procesu řízení vztahů se zákazníky a efektivním data miningu. Studenti porozumí pronikání internetu do nadlinkových komunikačních aktivit (internetová reklama) i do podlinkových (mobilní marketing, internetová podpora prodeje, sociální sítě, jako například Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+).
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1. Úvod do elektronického marketingu.
  • 2. Marketingový koncept IT CRM jako součást vztahového marketingu.
  • 3. Architektura podnikového komunikačního systému a efektivní data mining.
  • 4. Segmentace zákazníků a práce s databází zákazníků.
  • 5. Online reklama.
  • 6. SEO, SEM a webová analytika.
  • 7. Web 2.0 - webdesign, Youtube a další platformy.
  • 8. E-business a jeho typologie - internetové obchodování, podpora prodeje na e-shopu.
  • 9. Sociální sítě a marketing v sociálních sítích.
  • 10. Virální marketing a další formy komunikace
  • 11. Budoucí trendy v elektronickém marketingu.
  • 12. Případové studie, shrnutí a diskuze.
Literatura
    povinná literatura
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: [přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk]. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
  • Online marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
  • MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 9788025143834.
  • FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3,. rozšíř. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3., akt. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015. ISBN 978-80-7408-100-2.
    doporučená literatura
  • PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
  • GASSTON, Peter. Moderní web. V Brně: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4345-2.
  • MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Diferencované řízení vztahů se zákazníky: strategie diferencovaného CRM. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
  • JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: [sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik] [CD-ROM]. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
  • STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
  • FOX, Vanessa. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 245 s. ISBN 978-80-251-3357-6.
  • TUTEN, Tracy L a Michael R SOLOMON. Social media marketing. Boston: Pearson, c2013, xvii, 244 p. ISBN 978-013-2551-793.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024715452
  • SÁLOVÁ, Anna. Copywriting: pište texty, které prodávají. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4589-0
Výukové metody
Teoretická příprava - případové studie z praxe - skupinová práce - přednášky - novinky z oboru.
Metody hodnocení
Zkouška formou písemného testu (nikoli online testu). Minimálně 80% docházka na cvičeních (seminářích). Aktivní účast v týmové práci na seminářích.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.