B_DgM Digitální marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DgM/cMMO: každé sudé pondělí 14:00–14:44 M17, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M17, P. Rosenlacher
B_DgM/cM1PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E227, každé liché pondělí 14:45–15:30 E227, M. Matějka
B_DgM/cM2PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E227, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E227, M. Matějka
B_DgM/cM3PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E126, každou lichou středu 11:15–12:00 E126, M. Matějka
B_DgM/pMMO: St 15:45–16:29 M17, St 16:30–17:15 M17, kromě St 21. 12. ; a Po 19. 12. 17:30–19:00 M17, P. Rosenlacher
B_DgM/pMPH: Po 10:30–11:14 E230, Po 11:15–12:00 E230, M. Matějka
B_DgM/uMPH: Út 8. 11. 15:45–17:15 E122, 17:30–19:00 E122, Út 15. 11. 17:30–19:00 E122, Út 29. 11. 15:45–17:15 E123, 17:30–19:00 E123, M. Matějka
B_DgM/vMPH: So 15. 10. 11:30–13:00 E306, So 12. 11. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 26. 11. 9:45–11:15 E122, 11:30–13:00 E122, P. Jílková
Předpoklady
B_Mar Marketing && B_RVZ_A Řízení vztahů se zákazníky A && B_SMaK Struktura marketingových kom.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem předmětu je objasnění vlivu moderních informačních a komunikačních technologií jako akcelerujícího prostředku na rozvoj vztahového marketingu. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou znát principy elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastější způsoby elektronického obchodu B2B a B2C. Budou rozumět organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázem a vytěžování dat(dataminingu) ve firmě. Porozumí pronikání internetu do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama) i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.). Budou chápat specifika mobilního marketingu.
Osnova
  • Osnova je určena pro prezenční studium. Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou studijních opor. Obsah přednášek:
  • 1/ Marketingový koncept IT CRM (Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu.
  • 2/ Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití.
  • 3/ Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu.
  • 4/ Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků.
  • 5/ Základy práce s databázemi zákaznických segmentů.
  • 6/ Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik.
  • 7/ Formy internetové reklamy a jejich vývoj.
  • 8/ Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu.
  • 9/ Internet a mobilita. Sociální sítě.
  • 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu (matice elektronického obchodování typu B2B a B2C).
  • 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci.
  • 12/ Elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Literatura
    povinná literatura
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
  • SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 80-730-0195-0.
  • BECK, Alexander. Google AdWords. 1. vyd. Překlad Jan Rozkošný. Praha: Grada, 2009, 232 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-2898-8.
  • VAŇÁK, Miloslav a František NAHODIL. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: VŠFS, 2007, 98 s. Eupress. ISBN 978-80-86754-85-7. info
    doporučená literatura
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-
  • SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
  • FOX, Vanessa. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 245 s. ISBN 978-80-251-3357-6.
  • BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
  • STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • Fox,V.:Marketing ve věku společnosti Google.Využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání.Brno:Computer Press, 2011.ISBN:978-80-251-3357-6
Výukové metody
Přednášky v prezenčním studiu (min. docházka 75%) a pro kombinované studium řízené konzultace (min. docházka 50%).
Metody hodnocení
zk (zkouška; 7 kreditů) na základě písemného testu (kombinace otevřených a uzavřených otázek, minimum 60%)
z (zápočet) na základě 2 skupinových projektů (pro prezenční studium)
z (zápočet) na základě 1 skupinového projektu, případně seminární práce (pro kombinované studium)
Navazující předměty
Informace učitele
Garant: PhDr. Marek Matějka www.matejkam.com
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.