VSFS:BA_CPM Cult. production and marketing - Informace o předmětu
BA_CPM Cultural Production and Marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Garance
- PhDr. et PhDr. Kateřina Rathouská Štroblová, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- English. min. level B2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- The course offers students a unique opportunity to explore the intersection of creativity and business within the cultural sector. It provides students with an understanding of how cultural products are created, promoted and consumed in today’s diverse market. Through a combination of theoretical knowledge and practical skills development, the course explores the intersection of culture, creativity, and business, equipping students with the knowledge and skills to navigate the complexities of cultural industries.
- Výstupy z učení
- Students will learn to analyze cultural trends, develop marketing strategies for cultural products, and explore the impact of globalization on cultural production. The course encourages critical thinking, creativity, and an appreciation for the role of marketing in shaping cultural experiences.
- Osnova
- 1. Introduction to Cultural Production and Marketing
- 2. Author – Consumer – Audience – Client
- 3. Branding and Indentity
- 4. Cultural Content Creation
- 5. Budgeting and Financial Planning
- 6. Cross-Cultural Marketing Strategies
- 7. Cultural Event Management and Promotion
- 8. Social Media Marketing
- 9. Cultural Ethics and Responsibility
- 10. Selfmanagement
- 11. Marketing Strategies for Cultural Organizations
- 12. Public and Media Relations in the Cultural Sector
- Literatura
- povinná literatura
- BOLIN, G. Value and the Media. Cultural Production and Consumption in Digital Markets. London: Routledge, 2016
- DIAMOND, J. Business and Marketing across Cultures. New York: Sage Publications, 2023
- doporučená literatura
- POELL, T.; NIEBORG, D.; DUFFY, B. Platforms and Cultural Production. Cambridge: Polity Press, 2021
- GELBRICH, K.; MÜLLER, S. Cross-Cultural Consumer Behavior. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2023
- Výukové metody
- Lectures, discussions, practice activities
- Metody hodnocení
- The subject is completed by a credit: 1. mandatory and active participation in seminars - 80%
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/BA_CPM