BA_CPM Cultural Production and Marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2025
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Garance
PhDr. et PhDr. Kateřina Rathouská Štroblová, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
English. min. level B2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
The course offers students a unique opportunity to explore the intersection of creativity and business within the cultural sector. It provides students with an understanding of how cultural products are created, promoted and consumed in today’s diverse market. Through a combination of theoretical knowledge and practical skills development, the course explores the intersection of culture, creativity, and business, equipping students with the knowledge and skills to navigate the complexities of cultural industries.
Výstupy z učení
Students will learn to analyze cultural trends, develop marketing strategies for cultural products, and explore the impact of globalization on cultural production. The course encourages critical thinking, creativity, and an appreciation for the role of marketing in shaping cultural experiences.
Osnova
  • 1. Introduction to Cultural Production and Marketing
  • 2. Author – Consumer – Audience – Client
  • 3. Branding and Indentity
  • 4. Cultural Content Creation
  • 5. Budgeting and Financial Planning
  • 6. Cross-Cultural Marketing Strategies
  • 7. Cultural Event Management and Promotion
  • 8. Social Media Marketing
  • 9. Cultural Ethics and Responsibility
  • 10. Selfmanagement
  • 11. Marketing Strategies for Cultural Organizations
  • 12. Public and Media Relations in the Cultural Sector
Literatura
    povinná literatura
  • BOLIN, G. Value and the Media. Cultural Production and Consumption in Digital Markets. London: Routledge, 2016
  • DIAMOND, J. Business and Marketing across Cultures. New York: Sage Publications, 2023
    doporučená literatura
  • POELL, T.; NIEBORG, D.; DUFFY, B. Platforms and Cultural Production. Cambridge: Polity Press, 2021
  • GELBRICH, K.; MÜLLER, S. Cross-Cultural Consumer Behavior. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2023
Výukové metody
Lectures, discussions, practice activities
Metody hodnocení
The subject is completed by a credit: 1. mandatory and active participation in seminars - 80%
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/BA_CPM