BA_EtM Ethical Marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2025
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Garance
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kateřina Konupková
Předpoklady
English. min. level B2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
The main focus is to gain knowledge from the fields of ethical standards. At the end of the course students should be able to understand and explain legal protection, ethical standards - good faith, good morals, personality, honor, reputation, etc. They will acquire the necessary basic knowledge about the application of legal standards to protect ethical standards with regard to the field of advertising, marketing, media, and unfair competition.
Výstupy z učení
Basic theoretical knowledge, orientation in problems and context of monitored topics. Practical skills and skills of applying the acquired knowledge in a real environment of professional activities. The learning outcomes are the support and development of the profile of the educated practitioner.
Osnova
  • 1. Ethics, Relationship to Ethics Law
  • 2. How Ethics reflect legal standards, and protect
  • 3. Ethics in specific legal standards
  • 4. Protection of personality and reputation, privacy, Right to information
  • 5. Unfair competition, know-how, trade secrets
  • 6. Advertising
  • 8. Responsible communications agencies
  • 9. The ethical paradoxes of tourism
  • 10.Marketing ethical banking
  • 11.Companies’environmental decisions
  • 12.Guerrilla Marketing
Literatura
    povinná literatura
  • • GRINGARTEN, Hagai & Fernandez-Caliens RAÚL, Ethical Branding and Marketing, London: Routledge, 2019. ISBN 978-42980-933-0.
    doporučená literatura
  • • DATHE, Isabel, HELMOND, Marc, & René DATHE, Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainability and Environmental Social Governance (ESG), New York: Springer International Publishing, 2022. ISBN 978-30309-2357-0.
  • • ARNOLD, Chris, Ethical marketing and the new consumer. Chichester: Wiley, 2009. ISBN 978-0-470-74302-7
    neurčeno
  • • McKINLEY, Mary M., Ethics in Marketing and Communication, New York: Pulgarve Maximilaian, 2012. ISBN 978-02303-6714-2.
  • • LEE, Nancy R., Social marketing. Changing behaviours for good. Los Angeles-London: SAGE, 2016. ISBN 978-1-4522-9214-4
Výukové metody
Lectures, discussions, practice activities
Metody hodnocení
The subject is completed by a credit: 1. mandatory and active participation in seminars - 80%
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/BA_EtM