VSFS:B_DM Direkt marketing - Informace o předmětu
B_DM Direkt marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2025
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Získat základné znalosti k pochopení moderního Direkt Marketingu. Pochopit, jak funguje DM v kontextu s IMC a také jeho využití pro společnosti s konceptem CRM. DM bude popsán jako kombinace specifických vědomostí, strategického plánování a kreativního myšlení. Na konci kurzu budou studenti schopni pochopit význam moderního DM, budou vědě naplánovat kampaň: harmonogram, rozpočet, identifikovat správné cílové skupiny pro DM, využití DM databázi a měření úspěšnosti kampaní. Na praktických cvičeních budou vytvářeny jednotlivé části kampaní: od formulace dopisů a follow up emailů, přes plánování direct call scénáře až po plánování rozpočtu a harmonogramu kampaně.
- Výstupy z učení
- Studenti získají teoretické znalosti v oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků Direkt Marketingu. Vyzkouší si praktickou tvorbu DM materiálů a získají praktické zkušenosti pro uplatnění na pozicích marketingových specialistů pro Direct Marketing.
- Osnova
- 1/ Vývoj marketingu od 50. let 20. století v kontextu DM 2/ Cíle a nástroje DM 3/ Role DM v kontextu IMC 4/ Identifikace cílových skupin v kontextu DM 5/ DM v kontektu Customer Relationschip Managementu 6/ Tvorba DM kampaní 7/ Marketingové databáze a GDPR 8/ Měření úspěšností DM kampaní 9/ Sociální a etické problémy DM 10/ Mezinárodní marketing 11/ Legislativní úprava a DM organizace
- Literatura
- povinná literatura
- ŠVECOVÁ, Martina. Direct marketing S rozšířeným vydáním Podpora prodeje a Struktura marketingových komunikací. Praha: VŠFS, 2020. EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-208-5. info
- DAN S., Kennedy. Magnetic Marketing: How to attract a flood of new customers that pay, stay and refer. USA: Forbes Books, 2018. ISBN 978-1-946633-74-3.
- doporučená literatura
- Chlebovský, V. Management zákaznických řešení - Jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0559-5
- MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketing Plans: How to prepare them, how to profit from them. 8th edition. West Sussex, printed USA: Wiley, 2016. ISBN 9781119217138
- SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi: jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4739-281.
- JUSKA, Jerome M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1-315-52681-2
- Výukové metody
- Interaktivní přednášky, praktické diskuse o kampaních, individuální příprava kampaní, praktický nácvik tvorby DM komunikátů.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: zápočet a zkouška (z/ZK, 5 kr.). Kredit student získá za aktivní účast na zpracování a prezentaci skupinového projektu. Projektem je návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem a to včetně povinných příloh. Každá skupina má maximálně 2 členy. Bližší informace o projektu jsou vyvěšeny ve studijních materiálech kurzu DM. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné odevzdání skupinového projektu, 75% účast a aktivita na cvičeních. Známku získá student za projekt a test. Oba výstupy mají celkovou hodnotu 50 bodů. Součet pak dává výslednou známku dle hodnotící struktury, která je dostupná v manuálu pro kurz v IS. Student ISP nebo student, který se nezúčastnil hodin alespoň ze 75 %, píše DM projekt samostatně.
- Informace učitele
- Všechny studijní materiály budou dostupné jako skripta nebo jako studijní podpora v IS v samostatné složce Studijní materiály a v interaktivních sylabech.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2025/B_DM