B_DM Direkt marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ondřej Pešek (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Mgr. Martin Mikuláš (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Váňa
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_DM/cMKL: každé sudé úterý 12:15–12:59 K312, každé sudé úterý 13:00–13:45 K312, P. Klička
B_DM/cMMO: každé liché úterý 8:45–9:29 M24, každé liché úterý 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_DM/cM1PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E223, každé liché pondělí 14:45–15:30 E223, O. Pešek
B_DM/cM2PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E225, každé liché pondělí 11:15–12:00 E225, O. Pešek
B_DM/cM3PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 E127, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E127, O. Pešek
B_DM/pMKL: každé sudé úterý 10:30–11:14 K312, každé sudé úterý 11:15–12:00 K312, P. Klička
B_DM/pMMO: každé sudé úterý 8:45–9:29 M24, každé sudé úterý 9:30–10:15 M24, V. Kunz
B_DM/pMPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E007KC, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E007KC, O. Pešek
B_DM/sMKL: St 23. 2. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, St 2. 3. 19:15–20:45 K211, P. Klička
B_DM/sM1aPH: St 6. 4. 19:15–20:45 E225, St 13. 4. 17:30–19:00 E225, 19:15–20:45 E225, P. Klička
B_DM/sM1bPH: St 23. 3. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, St 6. 4. 14:00–15:30 E227, P. Klička
B_DM/vMMO: Pá 25. 2. 17:15–18:45 M14, Pá 11. 3. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, V. Kunz
B_DM/vM2PH: So 9. 4. 11:30–13:00 E128, Pá 29. 4. 12:00–13:30 E128, 13:45–15:15 E128, P. Klička
B_DM/vM3PH: Pá 8. 4. 13:45–15:15 E129, 15:30–17:00 E129, So 30. 4. 14:00–15:30 E129, M. Vaňák
Předpoklady
Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Stejné pro obě formy studia. Cíl kurzu: Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.;
Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.;
Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.;
Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
Osnova
  • Základní tematické celky:
  • Přímý marketing jako komunikační technika.
  • Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
  • Média a nástroje přímého marketingu.
  • CRM jako partner přímého marketingu.
  • Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
  • Databázový marketing.
  • Marketing 21. století.
  • Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
  • Marketingový plán.
  • Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
  • Globální direct marketing.
  • Asociace direct marketingu v ČR.
  • Praktická cvičení ve formě workshopů.
  • Zákony a direct marketing.
Literatura
    povinná literatura
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003
  • VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ a ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2. vyd. Praha: OMEGA, 2006, 128 s. ISBN 80-903726-1-9. info
    doporučená literatura
  • Wunderman, L.: Direkt marketing. Praha: Grada, 2004
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
  • Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003
  • Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
  • Frey, P.: Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005
  • Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003
  • Další zdroje
  • www.vsfs.cz/knihovna
  • www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
  • www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
    neurčeno
  • www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Výukové metody
Vyučující metody: přednášky a cvičení. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Metody hodnocení: zápočet (z, 2 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (28 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace.
Informace učitele
Časopisy: DIREKT, 10x ročně, vydává B2B MEDIA s.r.o., Praha Marketing & media, týdeník, vydává vydavatelství Economia a.s. Trend marketing , měsíčník, vydavatelství Economia a.s. Strategie, týdeník, vydává Mladá fronta a.s., Praha (časopisy jsou k dispozici v knihovně VŠFS) Vyžadované předměty (prerekvizity): 1. Marketing (1/1) 2. Struktura market. komunikací (1/2) 3. Reklama(2/3) Navazující předměty: 1. Psychologie v MK (3/5) 2. Elektronický marketing (3/6) Důkežité webové stránky: www.vsfs.cz/knihovna www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha) www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.