B_MuM Multimédia v marketingu

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Miroslav Dittrich
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Ke studiu předmětu nejsou vyžadovány určité předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je osvojit si základy jednotlivých multimediálních nástrojů a jejich využití v marketingu. Studenti se naučí kombinovat své kreativní nápady s multimediálními nástroji (video, audio, grafický design, dovednosti psaní a editace) a navrhovat multimediální obsah, který je zábavný, informuje, vzdělává a inspiruje. Po absolvování kurzu získají studenti díky zvládnutí nejnovějších teoretických přístupů a osvědčených postupů a příkladů dobré praxe základní znalosti a dovednosti, které jim umožní stát se multimediálními odborníky.
Výstupy z učení
Student by měl mít po absolvování předmětu základní vědomosti pro orientaci v tzv. mediální krajině s důrazem na marketing v médiích. Měl by znát specifika a odlišnosti všech základních mediatypů, včetně různých forem řízení a managementu těchto mediatypů. Měl by umět vysvětlit zásady marketingové komunikace v médiích. Speciálně potom zásady uveřejňování reklamy,sponzoringu, popř. tzv. product placementu v různých mediatypech. Měl by se umět orientovat v oblasti financování médií, pravomocí kontrolních a regulačních orgánů, popsat vlastnické poměry v české mediální krajině.
Osnova

  • SYLABUS
    01 Mediální krajina, multimédia v marketingu a digitální komunikační mix (multimedia, sociální média a digitální/nová média, fragmentace médií, edutainment) 02 Obsahový marketing (web, blog, vlog, tištěný článek, PR článek, produktové popisky v e-shopu, vzdělávání zákazníků a edutainment, zapojení/angažovanost zákazníků) 03 Digitální média (placená, vlastněná a zasloužená média, web, e-mail marketing a newslettery, e-knihy, audioknihy, WordPress – redakční systém 04 Multimedia storytelling - účinný nástroj marketingové komunikace 05 Blogging a hostování na blogu (zpětné odkazy a SEO) 06 Podcast marketing (Audacity – aplikace pro nahrávání a editaci audia; můjRozhlas – mobilní aplikace; Anchor - mobilní aplikace na tvorbu podcastů; Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts) 07 Video marketing - video interview s odborníkem 08 Sociální média v kontextu multimediální marketingové komunikace 09 Monitoring médií a metrika sociálních sítí 10 Strategie monetizace digitálních médií 11 Budování značky v multimediálním prostředí (CANVA – grafický editor) 12 Regulace reklamy, GDPR a používání souborů cookie v souladu s předpisy
    Semestrální práce: Návrh multimediální marketingové kampaně – projekt pro mikrotýmy
Literatura
    povinná literatura
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0787-2
    doporučená literatura
  • BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2019. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2., upravené a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0553-3
Výukové metody
Interaktivní přednášky v hybridním formátu s objasněním teoretických konceptů, prezentacemi a praktickou demonstrací mediálních situací, včetně osvojení základů práce v aplikacích pro tvorbu multimediálních obsahů.
Metody hodnocení
Aktivní zapojení studenta v průběhu semestru, získání zápočtu na základě prezentace a obhajoby multimediálního projektu v mikrotýmech. Osvojení správné terminologie pro oblast multimédií v marketingu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_MuM