VSFS:B_Rek Reklama - Informace o předmětu
B_Rek Reklama
Vysoká škola finanční a správnízima 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu zvládá: - teoretická východiska využití reklamy jako nástroje marketingové komunikace, její hlavní prostředky a techniky - základní projektové a analytické postupy v reklamní praxi - tvorbu reklamních mixů - přípravu reklamní kampaně - výběr mediálního mixu - metody měření komunikačních efektů
- Osnova
- TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
- 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
- 3. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
- 4. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace, formát, realizace
- 5. Značka v reklamě
- 6. Reklama v době digitální. Moderní trendy a techniky v reklamě
- PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief
- 2. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 3. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 4. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 5. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 6. Reklamní kampaň – zadání 2.
- 7. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 8. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 9. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 10. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 11. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 12. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- Literatura
- povinná literatura
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama. Jak dělat reklamu. Praga, Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7
- KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
- PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
- SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
- Vysekalová, J., Herzman, J., Cír, J.: Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: OECONOMICA 2004. ISBN 80-245-0789-7
- VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
- Janouch V.: Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2014.EAN: 9788025143117
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
- doporučená literatura
- TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii – I. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-80-7408-008-1. info
- neurčeno
- Aktuální časopisecké studie podle doporučení pedagoga
- Výukové metody
- V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory s akcentem na znalost literatury a samostudium. Vyžadována je účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají: • Dvě týmová tvůrčí řešen: - klientský brief pro reklamní projekt; - návrh reklamního projektu pro vybraný subjekt (produkt) vč. technického scénáře AV reklamy. Týmová řešení jsou klasifikována i s ohledem na podíl každého člena týmu. Podmínkou zápočtu je v prezenční formě studia splněná účast na výuce a splnění seminárních zadání. Studenti KS prezentují studenti své práce v průběhu zkoušky.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen vědomostním testem s 20 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků testu vyučujícím pedagogem, kritický rozbor odborné studie a hodnocení podílu studenta na výsledku týmové práce. Výsledná známka je složena ze všech tří částí: výsledků testu, hodnocení odborné studie, hodnocení podílu na týmové práci.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_Rek