B_Rek Reklama

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/1. 10 hodin/semestr pro KS. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící)
Ing. Eva Vojířová (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Rek/cMMO: každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 M01, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 M01, E. Vojířová
B_Rek/cM1PH: každé liché úterý 14:00–14:44 E227, každé liché úterý 14:45–15:30 E227, D. Pavlů
B_Rek/cM2PH: každou lichou středu 14:00–14:44 E306, každou lichou středu 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM3PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E306, každou sudou středu 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM4PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E024, každé liché úterý 13:00–13:45 E024, D. Pavlů
B_Rek/pMMO: Čt 15:45–16:29 M01, Čt 16:30–17:15 M01, E. Vojířová
B_Rek/pMPH: St 12:15–12:59 E007KC, St 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_Rek/uMKL: Út 18. 10. 17:30–19:00 K212, Út 25. 10. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, Út 15. 11. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, L. Lašek
B_Rek/uMPH: Út 4. 10. 17:30–19:00 E124, Út 18. 10. 17:30–19:00 E124, Út 15. 11. 17:30–19:00 E124, Út 29. 11. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, E. Staněk
B_Rek/vMMO: So 22. 10. 11:30–13:00 M25, So 12. 11. 8:00–9:30 M25, 9:45–11:15 M25, Pá 25. 11. 15:30–17:00 M25, 17:15–18:45 M25, E. Vojířová
B_Rek/vM2PH: Pá 25. 11. 17:15–18:45 E225, So 26. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, Pá 9. 12. 15:30–17:00 E225, 17:15–18:45 E225, E. Staněk
B_Rek/vM3PH: So 22. 10. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, So 26. 11. 14:00–15:30 E227, So 10. 12. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, E. Staněk
Předpoklady
Předpokladem je absolvování výuky v předmětu Struktura marketingových komunikací B_Smak
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se specifikou reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingové komunikace, s reklamními prostředky, specifikou agentur apod. Výklad se zabývá reklamou jako formou komerční komunikace, která se v lidských dějinách objevuje souběžně s prvními formami komerčních vztahů a z níž se postupně odvíjejí další formy komunikace: Public Relations, Direkt Marketing, Sales Promotion, osobní prodej, návazně pak aplikace v oblasti politického marketingu a ve sféře sociální reklamy. Předmět je zakončen zkouškou a zápočtem:Zkouška probíhá formou 3 průběžných testů v týdnech přednášek: 43.,47.,50. Test obsahuje 15 otázek ze 30 možných, za každý test lze získat 150 bodů, úspěšný je test při zisku 100 bodů. Otázky k testu obdrží studenti týden předem.MÉNĚ NEŽ 100 bodů = opakování testu. Zápočet získá student za zpracování 3 konkrétních analýz reklamních jevů podle zadání pedagoga, a za kvalitní obhajobu formou veřejné prezentace v rámci cvičení.V analýze se soustředí především na strukturu hodnot, které konkrétní propagační aktivita prezentuje, na správnost volby cílové skupiny atd., podle zadání pedagoga. Termíny odevzdání studií průběžně podle pokynů pedagoga.
Osnova
  • -připomenutí základních vývojových trendů v historii reklamy -postavení reklamy v systému IMK -reklamní strategie -základní principy fungování reklamy -základní modely reklamního působení: AIDA atd. -typy reklamních stylů ve světě - interkulturní odlišnosti -reklamní apely -specifika komunikace značky -základní nosiče reklamního sdělení a jejich specifika -výběr apelů a jejich informační a přesvědčovací role -komunikační agentury a jejich typologie -současná charakteristika reklamního trhu v ČR a hlavní tendence jeho vývoje
Literatura
    povinná literatura
  • Pelsmacker, P.D., Guens, M., Bergh, J.:Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003
  • Přikrylová, J., Jahodová, H.:Moderní marketingová komunikace.Praha:Grada Publishing 2010
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
    doporučená literatura
  • Clow, K.E., Baack,D.:Reklama, propagace, marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008
  • Kleinová,N.: Bez loga. Praha:Dokořán 2005
Výukové metody
Teoretická příprava kombinovaná s cvičením - analýzy konkrétních reklamních komunikátů
Metody hodnocení
3 písemné testy, rozhovor nad výsledky testů 3 písemné analýzy konkrétních reklamních projevů podle zadání
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.