B_Rek Reklama

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Rek/cMMO: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 M14, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_Rek/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E129, každou lichou středu 13:00–13:45 E129, P. Čírtek
B_Rek/cM2PH: každé sudé úterý 12:15–12:59 E128, každé sudé úterý 13:00–13:45 E128, P. Čírtek
B_Rek/cM3PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E128, každé liché úterý 13:00–13:45 E128, P. Čírtek
B_Rek/cM4PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E128, každou sudou středu 11:15–12:00 E128, P. Čírtek
B_Rek/pMMO: Čt 10:30–11:14 M14, Čt 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_Rek/pMPH: Út 10:30–11:14 E004, Út 11:15–12:00 E004, P. Čírtek
B_Rek/uMKL: Út 18. 11. 17:30–19:00 K312, 19:15–20:45 K312, Út 25. 11. 17:30–19:00 K312, Út 2. 12. 15:45–17:15 K312, 17:30–19:00 K312, P. Čírtek
B_Rek/uMPH: Út 30. 9. 14:00–15:30 E124, Út 7. 10. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, Út 14. 10. 14:00–15:30 E124, Út 4. 11. 17:30–19:00 E124, P. Čírtek
B_Rek/vMMO: So 27. 9. 8:00–9:30 M27, Pá 10. 10. 17:15–18:45 M27, Pá 24. 10. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Pá 7. 11. 17:15–18:45 M27, V. Kunz
B_Rek/vMPH: Pá 26. 9. 13:45–15:15 E024, So 11. 10. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, So 8. 11. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, P. Čírtek
Předpoklady
B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
Osnova
  • TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
  • 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
  • 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
  • 3. Modely fungování reklamy
  • 4. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
  • 5. Reklamní kampaně a jejich specifika
  • 6. Měření efektivity reklamy
  • 7. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace
  • 8. Kreativní reklamní strategie - formát, realizace
  • 9. Značka v reklamě
  • 10. Globální reklama
  • 11. Case study
  • 12. Vědomostní test
  • PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
  • 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief – zadání 1. tvůrčí práce pro 5 členné týmy
  • 2. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 3. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 4. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 5. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 6. Klientský brief – zadání 2. tvůrčí práce pro 5 členné týmy 7. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 8. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 9. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 10. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 11. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
  • 12. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
Literatura
    povinná literatura
  • KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
  • KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
  • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
  • PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
  • SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
  • SVĚTLÍK, J., O podstatě reklamy. Bratislava: Eurokódex 2012. ISBN: 978-80-89447-85-5
  • VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
  • Vysekalová, J., Herzman, J., Cír, J.: Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: OECONOMICA 2004. ISBN 80-245-0789-7
    neurčeno
  • Aktuální časopisecké studie podle doporučení pedagoga
Výukové metody
V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium– účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast na prezentacích tvůrčích prací. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají: • Odbornou studii s kritickým hodnocením dvou reklamních jevů podle konkretizace v zadání vyučujícího pedagoga na první přednášce či konzultaci KS. Práce musí být odevzdána do 20. prosince. • Dvě týmová tvůrčí řešení podle konkrétní klientského briefu, s jednoznačným vymezením podílu každého člena týmu na konečném díle (tým je hodnocen vždy jednou společnou známkou). Podmínkou zápočtu v prezenční formě studia je účast na týmových prezentacích, v KS prezentují studenti své práce v průběhu zkoušky.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen vědomostním testem s 20 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků testu vyučujícím pedagogem, kritický rozbor odborné studie a hodnocení podílu studenta na výsledku týmové práce. Výsledná známka je složena ze všech tří částí: výsledků testu, hodnocení odborné studie, hodnocení podílu na týmové práci.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.