VSFS:B_Rek Reklama - Informace o předmětu
B_Rek Reklama
Vysoká škola finanční a správnízima 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr (cvičící)
- Garance
- Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Rek/cMMO: Po 10:30–11:14 M22, Po 11:15–12:00 M22, O. Petr
B_Rek/cM1PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E228, každou sudou středu 14:45–15:30 E228, každou sudou středu 15:45–16:29 E228, každou sudou středu 16:30–17:15 E228, O. Petr
B_Rek/cM2PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E228, každou lichou středu 13:00–13:45 E228, každou lichou středu 14:00–14:44 E228, každou lichou středu 14:45–15:30 E228, O. Petr
B_Rek/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M22, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M22, O. Petr
B_Rek/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E007KC, každou sudou středu 13:00–13:45 E007KC, O. Petr - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu zvládá: - teoretická východiska využití reklamy jako nástroje marketingové komunikace, její hlavní prostředky a techniky - základní projektové a analytické postupy v reklamní praxi - tvorbu reklamních mixů - přípravu reklamní kampaně - výběr mediálního mixu - metody měření komunikačních efektů
- Osnova
- TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
- 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
- 3. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
- 4. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace, formát, realizace
- 5. Značka v reklamě
- 6. Reklama v době digitální. Moderní trendy a techniky v reklamě
- PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief
- 2. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 3. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 4. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 5. Týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 6. Reklamní kampaň – zadání 2.
- 7. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 8. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 9. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 10. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 11. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 12. Týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- Literatura
- povinná literatura
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Reklama. Jak dělat reklamu. Praga, Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7
- KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
- PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
- SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
- VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
- Janouch V.: Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2014.EAN: 9788025143117
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
- YOUNG. Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha:Svojtka & Co, s.r.o 2018. ISBN 978-80-256-2159-2
- doporučená literatura
- TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
- Výukové metody
- V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory s akcentem na znalost literatury a samostudium. Vyžadována je účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen ústní zkouškou, losování ze zkušebních okruhů. Zápočet před zkouškou lze získat za odevzdání a prezentaci semestrálního projektu -zadání během seminářů.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Ústní zkouška vychází z obsahu přednášek a z povinné odborné literatury. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená témata budou průběžně ukládána v podobě PPT prezentací v IS.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2024/B_Rek