N_ANM Analytika nových médií

Vysoká škola finanční a správní
zima 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Mirela Moldoveanu, M.Sc., Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Pro tento kurz nejsou žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz učí studenty, jak nové mediální kanály a platformy shromažďují a používají data od uživatelů pro různé účely. Jedním z cílů kurzu je porozumět uživatelským profilům a tomu, jak omezit sběr dat třetími stranami.
Výstupy z učení
Na konci kurzu bude student, který se ho aktivně účastnil, schopen: - porozumět základním konceptům analýzy nových médií - identifikovat způsoby sběru dat na nových médiích - jak mohou být uživatelská data použita pro různé účely - jaké jsou způsoby ochrany uživatelských dat před zneužitím
Osnova
Kurz se zaměří na dvanáct konkrétních témat zahrnutých v aktivitách kurzu: 1. Základní pojmy analytiky nových médií 2. Zdroje dat na sociálních sítích 3. Ochrana dat a regulace internetu 4. Datový sklad, šrotování webu a analytika 5. Sociální platformy jako součást sběru dat – kvalitativní data a jejich transformace 6. Soukromí na Webu 2.0 a Webu 2.2 7. Problémy analýzy dat, vzorek, metody, spolehlivost 8. AI jako analytik lidského jazyka 9. Webová data pro marketingové kampaně 10. Zneužití osobních údajů 11. Metody ochrany osobních údajů online 12. Případové studie studentů Literatura: Aggarwal, C. C. (2011). Social network data analytics. Springer Science & Business Media. Kaushik, A. (2007). Web analytics: An hour a day. Sybex. https://epdf.tips/web-analytics.html Sostre, P., & LeClaire, J. (2007). Web analytics for dummies. John Wiley & Sons. https://epdf.tips/web-analytics-for-dummies2493.html Dunay, P., & Krueger, R. (2010). Facebook marketing for dummies®. John Wiley & Sons. https://epdf.tips/facebook-marketing-for-dummies9513.html Thomases, H. (2010). Twitter marketing: An hour a day. John Wiley & Sons. https://epdf.tips/twitter-marketing-an-hour-a-day.html European Commission. (2019). Data protection in the EU. https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/data-protection-eu_en Kaushik, A. (2007). Web analytics: An hour a day. Sybex. https://epdf.tips/web-analytics.html Proton AG. (2022, May 26). What is GDPR, the EU’s new data protection law? GDPR.eu. https://gdpr.eu/what-is-gdpr/ European Commission (2023). Data Services Act. https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age/digital-services-act_en
Výukové metody
Analýza případových studií, projekty, exkurze (pokud je to možné).
Metody hodnocení
Výukové aktivity, individuální a skupinové prezentace seminárních úkolů, které se zaměřují na ilustraci témat kurzu na reálných datech.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/N_ANM