VSFS:N_ANM Analytika nových médií - Informace o předmětu
N_ANM Analytika nových médií
Vysoká škola finanční a správnízima 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mirela Moldoveanu, M.Sc., Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- Pro tento kurz nejsou žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz učí studenty, jak nové mediální kanály a platformy shromažďují a používají data od uživatelů pro různé účely. Jedním z cílů kurzu je porozumět uživatelským profilům a tomu, jak omezit sběr dat třetími stranami.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student, který se ho aktivně účastnil, schopen: - porozumět základním konceptům analýzy nových médií - identifikovat způsoby sběru dat na nových médiích - jak mohou být uživatelská data použita pro různé účely - jaké jsou způsoby ochrany uživatelských dat před zneužitím
- Osnova
- Kurz se zaměří na dvanáct konkrétních témat zahrnutých v aktivitách kurzu: 1. Základní pojmy analytiky nových médií 2. Zdroje dat na sociálních sítích 3. Ochrana dat a regulace internetu 4. Datový sklad, šrotování webu a analytika 5. Sociální platformy jako součást sběru dat – kvalitativní data a jejich transformace 6. Soukromí na Webu 2.0 a Webu 2.2 7. Problémy analýzy dat, vzorek, metody, spolehlivost 8. AI jako analytik lidského jazyka 9. Webová data pro marketingové kampaně 10. Zneužití osobních údajů 11. Metody ochrany osobních údajů online 12. Případové studie studentů Literatura: Aggarwal, C. C. (2011). Social network data analytics. Springer Science & Business Media. Kaushik, A. (2007). Web analytics: An hour a day. Sybex. https://epdf.tips/web-analytics.html Sostre, P., & LeClaire, J. (2007). Web analytics for dummies. John Wiley & Sons. https://epdf.tips/web-analytics-for-dummies2493.html Dunay, P., & Krueger, R. (2010). Facebook marketing for dummies®. John Wiley & Sons. https://epdf.tips/facebook-marketing-for-dummies9513.html Thomases, H. (2010). Twitter marketing: An hour a day. John Wiley & Sons. https://epdf.tips/twitter-marketing-an-hour-a-day.html European Commission. (2019). Data protection in the EU. https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/data-protection-eu_en Kaushik, A. (2007). Web analytics: An hour a day. Sybex. https://epdf.tips/web-analytics.html Proton AG. (2022, May 26). What is GDPR, the EU’s new data protection law? GDPR.eu. https://gdpr.eu/what-is-gdpr/ European Commission (2023). Data Services Act. https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age/digital-services-act_en
- Výukové metody
- Analýza případových studií, projekty, exkurze (pokud je to možné).
- Metody hodnocení
- Výukové aktivity, individuální a skupinové prezentace seminárních úkolů, které se zaměřují na ilustraci témat kurzu na reálných datech.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/N_ANM