N_MPT Media and Market Environment

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
PhDr. Adolf Vodrážka
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, Summer 2011.

N_MPT Media and Market Environment

University of Finance and Administration
Summer 2011
Extent and Intensity
2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Mgr. Evžen Staněk
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Prerequisites (in Czech)
Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
Literature
    required literature
  • Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
  • Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
  • McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
    recommended literature
  • THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
Teaching methods (in Czech)
Výukové metody: přednášky
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: Zkouška (6 kredity) - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, summer 2012.

N_MPT Media and Market Environment

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
1/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jan Foukal (seminar tutor)
Mgr. Zdenka Chocholoušová (seminar tutor)
Mgr. Evžen Staněk (seminar tutor)
PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Marek Matějka
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_MPT/cMMO: each odd Tuesday 15:45–16:29 M22, each odd Tuesday 16:30–17:15 M22, J. Foukal
N_MPT/cM1PH: each odd Wednesday 12:15–12:59 S24, each odd Wednesday 13:00–13:45 S24, A. Vodrážka
N_MPT/cM2PH: each odd Wednesday 8:45–9:29 S34, each odd Wednesday 9:30–10:15 S34, A. Vodrážka
N_MPT/cM3PH: each odd Wednesday 10:30–11:14 S34, each odd Wednesday 11:15–12:00 S34, A. Vodrážka
N_MPT/pMMO: each even Tuesday 15:45–16:29 M22, each even Tuesday 16:30–17:15 M22, J. Foukal
N_MPT/pMPH: each even Wednesday 10:30–11:14 S32, each even Wednesday 11:15–12:00 S32, E. Staněk
N_MPT/uM1aPH: Tue 5. 10. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Tue 12. 10. 17:30–19:00 S11, A. Vodrážka
N_MPT/uM1bPH: Tue 12. 10. 19:15–20:45 S13, Tue 19. 10. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MPT/vMKL: Fri 19. 11. 15:30–17:00 K205, Fri 17. 12. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, A. Vodrážka
N_MPT/vMMO: Sat 13. 11. 11:30–13:00 M24, 14:00–15:30 M24, Sat 27. 11. 11:30–13:00 M24, Z. Chocholoušová
N_MPT/vM2PH: Fri 26. 11. 15:30–17:00 S13, Fri 10. 12. 13:45–15:15 S13, 15:30–17:00 S13, A. Vodrážka
N_MPT/vM3PH: Fri 12. 11. 17:15–18:45 E228, Fri 26. 11. 12:00–13:30 S26, 13:45–15:15 S26, A. Vodrážka
Prerequisites (in Czech)
Zvládnutí základních pojmů z oblasti fungování trhu a dále přehled a orientace v současném mediální prostředí.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem výuky předmětu je seznámit posluchače s odrazem vývoje společnosti v zájmu o jednotlivé mediatypy, zejména pak o tisk a Internet. Objasnit některé zásadní souvislosti zájmu publika o média v souladu se strukturální přeměnou společnosti, ukázat vliv médií na rozvoj moderních společností. Analyzovat příčiny poklesu zájmu o tisk v posledních letech a naznačit perspektivní vývoj mediálního trhu. V kontextu toho ukázat principy fungování tzv. hyperlokálních médií, hyperlokální žurnalistiky, procesu amaterizace žurnalistiky a vznik tzv. „občanské žurnalistiky“. Absolventi se seznámí s rolí a fungováním nejrůznějších subjektů moderního mediálního trhu, ať už se jedná o vydavatelské domy, mediální agentury apod. Porozumí smyslu pojmu cílová skupina a rozdílům v oslovování a komunikaci různých cílových skupin, rozdílům v komunikaci médií. Dále budou rozvinuty některé zásadní principy fungování vydavatelského managementu, mediálních a jiných subjektů na trhu, zásady mediálního plánování atd. Kurz si dále klade za cíl představit vybrané sociální funkce masových médií a sociálních důsledků vynálezu a rozšíření komunikačních technologií, stojících na prahu modernity. Toto by mělo být základem pro zvládnutí základů zpracování libovolného vydavatelského projektu (nebo mediálního projektu) absolventy tohoto předmětu.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). PŘEDNÁŠKA 1: Média a modernita I. PŘEDNÁŠKA 2: Perspektivy vývoje mediálního trhu ve světě a odraz pro vývoj v ČR PŘEDNÁŠKA 3: Internetové sítě, sociální sítě (Twitter, Facebook) nové formy mediální komunikace a propagace PŘEDNÁŠKA 4: Hyperlokální média, občanská žurnalistika (+ zadání semestrální práce) PŘEDNÁŠKA 5: Subjekty mediálního trhu a jejich funkce PŘEDNÁŠKA 6: Zadání semestrální práce PŘEDNÁŠKA 7: Licenční produkty PŘEDNÁŠKA 8: Mediální produkty, příprava a vzájemné interakce PŘEDNÁŠKA 9: Smluvní vztahy s mediálními subjekty PŘEDNÁŠKA 10: Mechanismy podpory prodeje PŘEDNÁŠKA 11: Marketing médií, analýza mediálního trhu, obchodní aktivity médií PŘEDNÁŠKA 12: Vyhodnocení výsledků studia + zápočet.
Literature
    required literature
  • Giddens, Anthony: Důsledky modernity. (Přeložil Karel Müller). Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. 195 s. ISBN 80-85850-62-1.
  • Globalization, development and the mass media. Edited by Colin Sparks. London : SAGE Publications, 2007. 258 s. ISBN 978-0-7619-6162.
  • McLuhan, Herbert Marshall: Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. (Přeložili Irena Přibylová - Martin Krejza). Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3.
    recommended literature
  • THOMPSON, J. B.: Média a modernita – sociální teorie médií. (Přeložil Jan Jirák). Praha: Karolinum, 2004
Teaching methods (in Czech)
Výukové metody: přednášky a cvičení
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: zápočet 3 kredity - shodné pro všechny typy studia; zpracování semestrální práce; obsahem bude bude popis mediálního projektu, jeho součástí a mechanismů. Vlastní téma projektu bude záležet na individuální volbě každého studenta. Forma projektu: esej o rozsahu do dvou tisíc slov. Smyslem přednášky je objasnit, které základní části musí každý mediální projekt nezbytně obsahovat.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, summer 2012.
  • Enrolment Statistics (recent)