VSFS:N_MSM Marketing v sociálních médiích - Informace o předmětu
N_MSM Marketing v sociálních médiích
Vysoká škola finanční a správnízima 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmětem kurzu je uvést posluchače do problematiky marketingu v prostředí internetu a sociálních sítí. Přednášky jsou zaměřeny nejen na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích, ale také na postavení marketingu v sociálních sítích v rámci firemního marketingu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit orientaci mezi nástroji online marketingu a informace o jejich možnostech použití.
- Výstupy z učení
- Po zvládnutí kurzu Marketing v sociálních sítích studující získá následující znalosti a dovednosti a bude schopen: 1. Diskutovat o vývoji marketingu v sociálních médiích a identifikovat související etické otázky s cílem informovat o jejich dopadu na firmy. 2. Stanovit S.M.A.R.T. cíle pro oblast sociálních médií vedoucích k dosažení úspěchu v online kampani. 3. Zapojit se do komunity značky na sociálních sítích, monitorovat příspěvky a aktivně naslouchat dění na sociálních sítích s cílem budovat skvělou reputaci firmy v rámci dané komunity. 4. Vysvětlit, jak rozvíjet efektivní marketingové strategie v prostředí sociálních médií pro různé typy průmyslových odvětví a firem. 5. Popsat hlavní marketingové portály sociálních médií, které lze použít k propagaci společnosti, značky, produktu, služby nebo osoby. 6. Seznámit se s uživatelským prostředím aplikace Business manager na Facebooku, jeho reklamními nástroji a formáty. 7. Sestavit marketingový plán pro sociální média a sledovat pokrok při dosahování stanovených cílů s využitím různých nástrojů a metrik.
- Osnova
- Osnova pro rok 2024:
- 1. Úvod do předmětu a digitálního marketingu
- 2. Působení marketingu sociálních médiích a tvorba kampaně
- 3. Vliv sociálních médií a internetu na uživatele
- 4. Marketing v sociálních médií z pohledu obsahového marketingu
- 5. Sociální média jako součást Public Relations
- 6. Copywriting v marketingu, využití umělé inteligence
- 7. Online reklama, SEO a webová analytika
- 8. Influencer marketing
- 9. Sociální média a propagace obsahu
- 10. Facebook, propagace na sociální síti
- 11. Další formy propagace
- 12. Případové studie
- Literatura
- povinná literatura
- SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. 12 s. ISBN 978-80251-4959-1
- SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ a Michaela RAKOVÁ. Copywriting: pište texty, které prodávají. 2. aktualizované a rozšířené vydání. V Brně: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150177.
- KNIHOVÁ, Ladislava. AI marketing playbook: jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. Praha: Grada, 2024. ISBN 978-80-271-5226-1.
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. vydání. Praha: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0
- Kolektiv autorů. Online Marketing Super Affiliate Academy: Tvorba zarábajúceho webu. Affiliate sieť Dognet, 2019. ISBN 978-80-899-6902-9.
- doporučená literatura
- CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24157-9.
- GOLEMAN, Daniel. Pozornost: Skrytá cesta k dokonalosti. Brno: Jan Melvil Publishing, 2014. ISBN 978-80-872-7093-6.
- CYD, Leela. Jak fotit nejen na Instagram. Přeložil Leona MAŘÍKOVÁ. Praha: Euromedia, 2018. Esence. ISBN 978-80-7549-592-1.
- BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché. ISBN 978-80-210-7975-5.
- SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Přeložil Iva KRATOCHVÍLOVÁ. Brno: Host-vydavatelství, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
- VYHNÁNKOVÁ, Eliška and Michelle LOSEKOOT. Jak na sítě (Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích). Praha: Jan Melvil Publishing, 2019. 328 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
- KING, Christopher. Social Media Marketing 2020: THIS BOOK INCLUDE: Facebook Marketing, Instagram Advertising & Youtube Mastery Secrets. A beginner guide for personal. 2020. 450 s. ISBN 9798609963932.
- PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
- NEWMAN, Timothy, Jason PECK a Brandon WILHIDE. Social Media in Sport Marketing. New York: Routledge, 2017. ISBN 978-11-3807-816-1.
- YESILOGLU, Sevil a Joyce COSTELLO. Influencer Marketing: Building Brand Communities and Engagement. Abingdon: Newgen Publishing, 2021. ISBN 978-0-367-33866-4.
- Výukové metody
- Interaktivní přednášky - případové studie - analýza textu se zaměřením na digitální ekonomiku, sociální média a sociální sítě. Semináře budou zaměřeny na praktické zkušenosti.
- Metody hodnocení
- Je nutná minimálně 75% prezence na seminářích u studentů v denním studiu (50 % u studentů kombinovaného studia) jako podmínka před připuštěním k písemnému testu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/N_MSM