VSFS:N_MV Management videokontentu - Informace o předmětu
N_MV Management videokontentu
Vysoká škola finanční a správníléto 2026
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Mgr. Alexandr Guha
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět seznámí studenty s klíčovými aspekty zadávání, řízení a kontroly videoobsahu v mediálním ekosystému. Hlavní součástí kurzu bude prezentace konkrétních videí a témat, které ilustrují evoluci videoobsahu. Studenti se seznámí s milníky, které formovaly vývoj mediálního prostoru, stejně jako se současnými trendy, což poskytne studentům širší kontext pro pochopení sociálních a kulturních dopadů videoobsahu. Zvláštní důraz bude kladen na specifika obchodních a marketingových sdělení a jejich legislativního rámce.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu se může uplatnit v oborech spojených s tvorbou, správou a distribucí videoobsahu v prostředí digitálu i tradičních médií. Absolventi budou schopni: - Aplikovat obchodní, marketingové, právní a etické principy při správě videoobsahu - Hodnotit, analyzovat a optimalizovat videoobsah v různém mediálním prostředí - Zohlednit důsledky tvorby a distribuce videoobsahu v sociokulturním kontextu
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu 2. Transformace délky videoobsahu (videoklipy, od MTV k TiktToku) 3. Distribuce: Od lineáru po VOD (seriálová tvorba, reality shows, minisérie) 4. Monetizace (product placement, sponzoring, paywall) 5. Videoreklama (od spotu po ugc) 6. Manipulace (aspekty politického videomarketingu) 7. Vliv mediálních výstupů (ceny a ceremonie) 8. Viralizace a organické dosahy (challenge, fake news) 9. Vývoj audiovizuálního formátu (od talk-shows po podcasty) 10. Legislativní restrikce (alkohol a tabák) 11. Specifické oblasti videocontentu (tvorba pro děti, gastro, travel…) 12. Shrnutí a závěr
- Literatura
- povinná literatura
- SPITZER, M. (2014): Digitální demence. Brno: Host
- DEUZE, M. (2015): Život v médiích. Praha: Karolinum
- doporučená literatura
- POSTMAN, N. (1999): Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta
- SHIFMAN, L. (2014) Memes in Digital Culture. Cambridge, MA: MIT Press.
- Výukové metody
- Interaktivní analýza videí, simulace a skupinové role-play, peer-to-peer learnig
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu aktivní účast na hodině (prezenční studenti) a zpracování redakčního úkolu. ISP studenti dle osobní dohody.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2026/N_MV