N_MV Management videokontentu

Vysoká škola finanční a správní
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Alexandr Guha (cvičící)
Garance
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MV/cNPH: St 10:30–11:14 E000MM, St 11:15–12:00 E000MM, kromě St 26. 2. ; a Čt 13. 3. 15:45–17:15 E000MM, A. Guha
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět seznámí studenty s klíčovými aspekty zadávání, řízení a kontroly videoobsahu v mediálním ekosystému. Hlavní součástí kurzu bude prezentace konkrétních videí a témat, které ilustrují evoluci videoobsahu. Studenti se seznámí s milníky, které formovaly vývoj mediálního prostoru, stejně jako se současnými trendy, což poskytne studentům širší kontext pro pochopení sociálních a kulturních dopadů videoobsahu. Zvláštní důraz bude kladen na specifika obchodních a marketingových sdělení a jejich legislativního rámce.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu se může uplatnit v oborech spojených s tvorbou, správou a distribucí videoobsahu v prostředí digitálu i tradičních médií. Absolventi budou schopni: - Aplikovat obchodní, marketingové, právní a etické principy při správě videoobsahu - Hodnotit, analyzovat a optimalizovat videoobsah v různém mediálním prostředí - Zohlednit důsledky tvorby a distribuce videoobsahu v sociokulturním kontextu
Osnova
Úvod do předmětu Transformace délky videoobsahu Distribuce: Od lineáru po VOD Monetizace a product placement Videoreklama Aspekty politického videomarketingu Vliv mediálních výstupů: ceny a ceremonie Viralizace a organické dosahy Legislativní restrikce Specifické oblasti videocontentu Shrnutí a závěr
Literatura
    doporučená literatura
  • DEUZE, M. (2015): Život v médiích. Praha: Karolinum
  • POSTMAN, N. (1999): Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta
  • SPITZER, M. (2014): Digitální demence. Brno: Host
  • SHIFMAN, L. (2014) Memes in Digital Culture. Cambridge, MA: MIT Press.
Výukové metody
Interaktivní analýza videí, simulace a skupinové role-play, peer-to-peer learnig
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu aktivní účast na hodině (prezenční studenti) a zpracování redakčního úkolu. ISP studenti dle osobní dohody.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2026.