N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Výstupy z učení
- Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M01, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M01, kromě Po 12. 10. ; a Po 19. 10. 10:30–12:00 M01, P. Varvažovská
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M01, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M01, kromě Po 12. 10. ; a Po 19. 10. 8:45–10:15 M01, P. Varvažovská - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Výstupy z učení
- Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, P. Varvažovská
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M27, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M27, kromě Po 30. 9. ; a Po 14. 10. 9:30–10:15 M27, Po 11. 11. 9:30–10:15 M27, Po 25. 11. 9:30–10:15 M27, Po 9. 12. 9:30–10:15 M27, P. Varvažovská
N_MarVS/vVKV: Pá 11. 10. 14:00–15:30 KV211, 15:45–17:15 KV211, 17:30–19:00 KV211, P. Varvažovská - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Výstupy z učení
- Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každé liché úterý 8:45–9:29 M14, každé liché úterý 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_MarVS/pVMO: každé sudé úterý 8:45–9:29 M14, každé sudé úterý 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: So 6. 10. 14:00–15:30 S14, 15:45–17:15 S14, Pá 30. 11. 14:00–15:30 S14, P. Varvažovská - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Výstupy z učení
- Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M27, každé liché pondělí 13:00–13:45 M27, V. Kunz
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Pá 20. 10. 14:00–15:30 S13, Pá 3. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, K. Lacina - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Výstupy z učení
- Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M17, každé liché úterý 13:00–13:45 M17, V. Kunz
N_MarVS/pVMO: každé sudé úterý 12:15–12:59 M17, každé sudé úterý 13:00–13:45 M17, V. Kunz
N_MarVS/vVMO: So 1. 10. 11:30–13:00 M15, So 10. 12. 11:30–13:00 M17, 14:00–15:30 M17, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Pá 14. 10. 17:30–19:00 S33, Pá 11. 11. 15:45–17:15 S35, 17:30–19:00 S35, K. Lacina - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2015
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každé liché pondělí 14:00–14:44 M25, každé liché pondělí 14:45–15:30 M25, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: každé liché úterý 8:45–9:29 S13, každé liché úterý 9:30–10:15 S13, kromě Út 3. 11. ; a Út 10. 11. 8:00–8:44 S13, Út 24. 11. 8:00–8:44 S13, Z. Khendriche Trhlínová
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 14:00–14:44 M15, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M15, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S13, každé sudé úterý 9:30–10:15 S13, kromě Út 13. 10. ; a Út 20. 10. 8:00–8:44 S13, Út 27. 10. 8:00–8:44 S13, Z. Khendriche Trhlínová
N_MarVS/vVPH: So 3. 10. 8:00–9:30 S13, So 17. 10. 11:30–13:00 S13, 14:00–15:30 S13, P. Jílková - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Petra Jílková, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M15, každou lichou středu 13:00–13:45 M15, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: každou lichou středu 10:30–11:14 S24, každou lichou středu 11:15–12:00 S24, P. Jílková
N_MarVS/pVMO: každou sudou středu 12:15–12:59 M15, každou sudou středu 13:00–13:45 M15, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: každou lichou středu 8:45–9:29 S24, každou lichou středu 9:30–10:15 S24, P. Jílková
N_MarVS/vVPH: Pá 26. 9. 17:15–18:45 S11, Pá 10. 10. 17:15–18:45 S34, Pá 24. 10. 17:15–18:45 S26, P. Jílková - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící) - Garance
- Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVPH: každou lichou středu 10:30–11:14 S11, každou lichou středu 11:15–12:00 S11, P. Klička
N_MarVS/pVPH: každou lichou středu 8:45–9:29 S11, každou lichou středu 9:30–10:15 S11, P. Klička
N_MarVS/vVMO: Pá 11. 10. 15:30–17:00 M17, So 23. 11. 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, J. Hrubeš
N_MarVS/vVPH: Pá 1. 11. 15:30–17:00 S11, Pá 15. 11. 13:45–15:15 S11, Pá 29. 11. 13:45–15:15 S11, P. Klička - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Seznámení s mezinárodním projektem projektu Komunikující město a poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
- 12.Marketingový informační systém a výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- doporučená literatura
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M22, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_MarVS/cVPH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S35, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S35, P. Klička
N_MarVS/pVMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M22, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_MarVS/pVPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S35, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S35, P. Klička
N_MarVS/uVPH: Út 30. 10. 14:00–15:30 S14, Út 4. 12. 14:00–15:30 S36, 15:45–17:15 S13, P. Klička
N_MarVS/vVMO: So 6. 10. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, So 20. 10. 11:30–13:00 M26, P. Klička
N_MarVS/vVPH: Pá 19. 10. 15:30–17:00 S35, 17:15–18:45 S35, Pá 2. 11. 13:45–15:15 S35, P. Klička - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Seznámení s mezinárodním projektem projektu Komunikující město a poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě
- 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
- 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
- 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
- 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
- 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
- 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
- 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
- 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
- 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
- 11.Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum, strategie rozvoje obce, nástroje regionální politiky a jejich efektivnost
- 12.Lidé ve veřejných službách – úloha zaměstnanců při nabídce služeb ve veřejné správě
- Literatura
- povinná literatura
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
- doporučená literatura
- LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
- PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_MarVS Marketing ve veřejné správě
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarVS/cVMO: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 M16, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: každé liché úterý 14:00–14:44 S23, každé liché úterý 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/pVMO: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 M16, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S23, každé sudé úterý 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/uVPH: Út 8. 11. 15:45–17:15 S35, Út 22. 11. 17:30–19:00 S35, Út 6. 12. 17:30–19:00 S35, P. Klička
N_MarVS/vVMO: Pá 7. 10. 15:30–17:00 M26, 17:15–18:45 M26, Pá 21. 10. 15:30–17:00 M26, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Pá 25. 11. 12:00–13:30 S35, So 10. 12. 9:45–11:15 S35, 11:30–13:00 S35, P. Klička - Předpoklady
- Studium předmětu, které navazuje na znalosti základů marketingu, nevyžaduje splnění specielních předpokladů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem studijního předmětu je objasnit posluchačům podstatné rysy a specifika využívání marketingových přístupů v soudobé veřejné správě. Posluchači se stručně seznámí se základními systémy veřejné správy v evropských státech zvláště s důrazem na osvětlení reálných možností aplikace konkrétních marketingových přístupů na úrovni obcí a regionů. Osvojí si znalosti z problematiky marketingového mixu, marketingového plánu, marketingového výzkumu, marketingového vyhodnocování získaných informací a z komunikace s klientem. Bude objasněna praktická aplikace marketingových přístupů ve veřejné správě, včetně implementace cílů mezinárodního projektu Komunikující město. Samostatně bude na příkladu regionální politiky Evropské unie a jejích členských států charakterizována problematika tzv. regionálního marketingu.
- Osnova
- Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium. Na seminářích a na soustředěních kombinované formy studia budou prezentovány vybrané problémy tak, jak to odpovídá Metodickým listům a jak bude třeba s ohledem na potřeby studentů. 1. Charakteristické rysy soudobého výkonu evropské a české veřejné správy, základní pojmy marketingu, komunikace radnice obce, úřadu regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka) 2. Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů, strategie rozvoje obce 3. Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum
- Literatura
- povinná literatura
- WRIGHT G.,NEMEC J.““Management veřejné správy: Teorie a praxe“, Bratislava (NISPAcee) 2002,ISBN: 80-86119-70
- Moderní obec, Economia, ISSN 1211-0507
- SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, L.: „Marketing měst a obcí“, Praha, GRADA 1999, ISBN 80-7169-750-8
- ČERNÁ J.,KAŠÍK M.,KUNZ V.:“Public Relations (komunikace organizací)“, Praha, EUPress, 2008,ISBN: 978-80-86754-65-9
- VAŇÁK M., NAHODIL F.: „Základy marketingu“, Praha, EUPress 2007,ISBN: 978-80-86754-85-7
- LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress 2004, ISBN: 80-86754-10-3
- HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
- FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
- doporučená literatura
- LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
- RÝZNAR L.,ŠIMONOVÁ A.: “Evropská veřejná správa“, Ministerstvo vnitra České republiky 2006, ISBN: 80-7314-102-7
- “Dosažitelný svět: správa globálního vládnutí,“ Praha 2007 (Ministerstvo vnitra České republiky) 2007
- KADEŘÁBKOVÁ J., KHENDRICHE TRHLÍNOVÁ Z.: „Region a regionální vědy“, Praha, EUPress, 2008, ISBN: 978-80-7408-009-8
- STEJSKAL J., KOVÁRNÍK J.: „Regionální politika a její nástroje„ Portál,s.r.o. Praha 2009, ISBN:978-80-7367-588-2
- LACINA K.:“ Regionální rozvoj a veřejná správa“ Praha, EUPress, 2007, ISBN: 978-80-86754-74-1
- LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress, 2004, ISBN: 80-86754-10-3
- Výukové metody
- Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Zápočet se uskuteční ve formě testu-multiple choice.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)