N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Výstupy z učení
Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2020
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M01, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M01, kromě Po 12. 10. ; a Po 19. 10. 10:30–12:00 M01, P. Varvažovská
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M01, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M01, kromě Po 12. 10. ; a Po 19. 10. 8:45–10:15 M01, P. Varvažovská
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Výstupy z učení
Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2019
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, P. Varvažovská
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M27, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M27, kromě Po 30. 9. ; a Po 14. 10. 9:30–10:15 M27, Po 11. 11. 9:30–10:15 M27, Po 25. 11. 9:30–10:15 M27, Po 9. 12. 9:30–10:15 M27, P. Varvažovská
N_MarVS/vVKV: Pá 11. 10. 14:00–15:30 KV211, 15:45–17:15 KV211, 17:30–19:00 KV211, P. Varvažovská
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Výstupy z učení
Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2018
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každé liché úterý 8:45–9:29 M14, každé liché úterý 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_MarVS/pVMO: každé sudé úterý 8:45–9:29 M14, každé sudé úterý 9:30–10:15 M14, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: So 6. 10. 14:00–15:30 S14, 15:45–17:15 S14, Pá 30. 11. 14:00–15:30 S14, P. Varvažovská
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Výstupy z učení
Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M27, každé liché pondělí 13:00–13:45 M27, V. Kunz
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Pá 20. 10. 14:00–15:30 S13, Pá 3. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, K. Lacina
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Výstupy z učení
Posluchači budou schopni: 1. pochopit podstatné rysy soudobého marketingu; 2. seznámit se s přínosem marketingu pro soudobou společnost, včetně veřejné správy; 3. pochopit způsoby aplikace marketingových přístupů na municipální a na regionální úrovni.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M17, každé liché úterý 13:00–13:45 M17, V. Kunz
N_MarVS/pVMO: každé sudé úterý 12:15–12:59 M17, každé sudé úterý 13:00–13:45 M17, V. Kunz
N_MarVS/vVMO: So 1. 10. 11:30–13:00 M15, So 10. 12. 11:30–13:00 M17, 14:00–15:30 M17, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Pá 14. 10. 17:30–19:00 S33, Pá 11. 11. 15:45–17:15 S35, 17:30–19:00 S35, K. Lacina
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každé liché pondělí 14:00–14:44 M25, každé liché pondělí 14:45–15:30 M25, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: každé liché úterý 8:45–9:29 S13, každé liché úterý 9:30–10:15 S13, kromě Út 3. 11. ; a Út 10. 11. 8:00–8:44 S13, Út 24. 11. 8:00–8:44 S13, Z. Khendriche Trhlínová
N_MarVS/pVMO: každé sudé pondělí 14:00–14:44 M15, každé sudé pondělí 14:45–15:30 M15, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S13, každé sudé úterý 9:30–10:15 S13, kromě Út 13. 10. ; a Út 20. 10. 8:00–8:44 S13, Út 27. 10. 8:00–8:44 S13, Z. Khendriche Trhlínová
N_MarVS/vVPH: So 3. 10. 8:00–9:30 S13, So 17. 10. 11:30–13:00 S13, 14:00–15:30 S13, P. Jílková
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Petra Jílková, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M15, každou lichou středu 13:00–13:45 M15, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: každou lichou středu 10:30–11:14 S24, každou lichou středu 11:15–12:00 S24, P. Jílková
N_MarVS/pVMO: každou sudou středu 12:15–12:59 M15, každou sudou středu 13:00–13:45 M15, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: každou lichou středu 8:45–9:29 S24, každou lichou středu 9:30–10:15 S24, P. Jílková
N_MarVS/vVPH: Pá 26. 9. 17:15–18:45 S11, Pá 10. 10. 17:15–18:45 S34, Pá 24. 10. 17:15–18:45 S26, P. Jílková
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
    doporučená literatura
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jan Hrubeš, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVPH: každou lichou středu 10:30–11:14 S11, každou lichou středu 11:15–12:00 S11, P. Klička
N_MarVS/pVPH: každou lichou středu 8:45–9:29 S11, každou lichou středu 9:30–10:15 S11, P. Klička
N_MarVS/vVMO: Pá 11. 10. 15:30–17:00 M17, So 23. 11. 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, J. Hrubeš
N_MarVS/vVPH: Pá 1. 11. 15:30–17:00 S11, Pá 15. 11. 13:45–15:15 S11, Pá 29. 11. 13:45–15:15 S11, P. Klička
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Seznámení s mezinárodním projektem projektu Komunikující město a poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě, ekonomická východiska pro využití marketingu ve správě měst a obcí
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Postup při vytváření marketingové strategie obce
  • 12.Marketingový informační systém a výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
    doporučená literatura
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Klička, PhD.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M22, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_MarVS/cVPH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S35, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S35, P. Klička
N_MarVS/pVMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M22, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M22, P. Klička
N_MarVS/pVPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S35, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S35, P. Klička
N_MarVS/uVPH: Út 30. 10. 14:00–15:30 S14, Út 4. 12. 14:00–15:30 S36, 15:45–17:15 S13, P. Klička
N_MarVS/vVMO: So 6. 10. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, So 20. 10. 11:30–13:00 M26, P. Klička
N_MarVS/vVPH: Pá 19. 10. 15:30–17:00 S35, 17:15–18:45 S35, Pá 2. 11. 13:45–15:15 S35, P. Klička
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět marketing ve veřejné správě pojednává o základních znalostech z oblasti marketingového mixu, který je aplikován ve veřejné správě a veřejném sektoru (neziskovém). Předmět je především zaměřen na problematiku marketingového plánu, marketingového výzkumu a marketingového vyhodnocování získaných informací. Tento předmět dále klade důraz na komunikaci s klientem. Seznámit s praktickou aplikací marketingového přístupu ve veřejné správě. Seznámení s mezinárodním projektem projektu Komunikující město a poukázat na možnosti uplatnění marketingových principů v činnosti místní veřejné správy a sociálně ekonomickém rozvoji místa a regionu. Probrat praktické nároky a konkrétní přínosy marketingu v jeho veřejné správě. Student na konci tohoto kurzu bude schopen vysvětlit základní pravidla marketingu, jeho odlišnosti v komerční sféře a ve veřejné správě.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium 1.Specifické rysy evropských modelů ve veřejné správě
  • 2.Základní pojmy marketingu, komunikace radnice místa, regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka)
  • 3.Pojetí marketingového mixu a komunikačního mixu
  • 4.Využití marketingu ve správě měst a obcí, Městský marketing, předpoklady pro úspěšné využívání marketingu ve veřejné správě
  • 5.Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů
  • 6.Segmentace trhu a positioning v regionálním marketingu, SWOT analýza
  • 7.Public relations – jeho význam v činnosti obcí
  • 8.Marketingové prostředí obce a mikroregionu
  • 9.Konstrukce marketingového plánu v komerční sféře a na úrovni obce
  • 10.Komunikace s cílovými skupinami občanů, moderní způsoby komunikace – internet, videa, mobilní telefon
  • 11.Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum, strategie rozvoje obce, nástroje regionální politiky a jejich efektivnost
  • 12.Lidé ve veřejných službách – úloha zaměstnanců při nabídce služeb ve veřejné správě
Literatura
    povinná literatura
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • JANEČKOVÁ,, L. a M. VAŠTÍKOVÁ,. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. info
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
  • VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing služeb efektivně a moderně, Grada publishing 2008, ISBN 978-80-247-2721-9
    doporučená literatura
  • LACINA, Karel. Evropská veřejná správa. Praha: VŠFS, 2004, 86 s. ISBN 80-86754-10-3. info
  • PŘIKRYLOVÁ, J a H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
Výukové metody
Výuka bude probíhat formou přednášky a cvičení, kde budou průběžně ověřovány znalosti studentů. Při cvičení je nezbytná aktivní účast studentů.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 75 %, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Znalosti studentů z předmětu budou ověřovány písemným testem s otevřenými otázkami s možností ústního dozkoušení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.

N_MarVS Marketing ve veřejné správě

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarVS/cVMO: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 M16, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/cVPH: každé liché úterý 14:00–14:44 S23, každé liché úterý 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/pVMO: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 M16, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 M16, V. Kunz
N_MarVS/pVPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S23, každé sudé úterý 14:45–15:30 S23, K. Lacina
N_MarVS/uVPH: Út 8. 11. 15:45–17:15 S35, Út 22. 11. 17:30–19:00 S35, Út 6. 12. 17:30–19:00 S35, P. Klička
N_MarVS/vVMO: Pá 7. 10. 15:30–17:00 M26, 17:15–18:45 M26, Pá 21. 10. 15:30–17:00 M26, V. Kunz
N_MarVS/vVPH: Pá 25. 11. 12:00–13:30 S35, So 10. 12. 9:45–11:15 S35, 11:30–13:00 S35, P. Klička
Předpoklady
Studium předmětu, které navazuje na znalosti základů marketingu, nevyžaduje splnění specielních předpokladů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem studijního předmětu je objasnit posluchačům podstatné rysy a specifika využívání marketingových přístupů v soudobé veřejné správě. Posluchači se stručně seznámí se základními systémy veřejné správy v evropských státech zvláště s důrazem na osvětlení reálných možností aplikace konkrétních marketingových přístupů na úrovni obcí a regionů. Osvojí si znalosti z problematiky marketingového mixu, marketingového plánu, marketingového výzkumu, marketingového vyhodnocování získaných informací a z komunikace s klientem. Bude objasněna praktická aplikace marketingových přístupů ve veřejné správě, včetně implementace cílů mezinárodního projektu Komunikující město. Samostatně bude na příkladu regionální politiky Evropské unie a jejích členských států charakterizována problematika tzv. regionálního marketingu.
Osnova
  • Níže uvedená osnova platí pro prezenční studium. Na seminářích a na soustředěních kombinované formy studia budou prezentovány vybrané problémy tak, jak to odpovídá Metodickým listům a jak bude třeba s ohledem na potřeby studentů. 1. Charakteristické rysy soudobého výkonu evropské a české veřejné správy, základní pojmy marketingu, komunikace radnice obce, úřadu regionu, poznávání potřeb občana (zákazníka) 2. Využívání marketingových přístupů v řízení ekonomických a sociálních aktivit obcí, komunikační dovednosti, prezentace výstupů, strategie rozvoje obce 3. Aktuální otázky aplikace zásad regionálního marketingu, marketingový informační systém, marketingový výzkum
Literatura
    povinná literatura
  • WRIGHT G.,NEMEC J.““Management veřejné správy: Teorie a praxe“, Bratislava (NISPAcee) 2002,ISBN: 80-86119-70
  • Moderní obec, Economia, ISSN 1211-0507
  • SKOŘEPA, L., JEŽEK, J., JEŽKOVÁ, R.: „Marketing měst a obcí“, Vysoká škola evropských a regionálních studií 2008, ISBN 978-80-86708-55-3
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, L.: „Marketing měst a obcí“, Praha, GRADA 1999, ISBN 80-7169-750-8
  • ČERNÁ J.,KAŠÍK M.,KUNZ V.:“Public Relations (komunikace organizací)“, Praha, EUPress, 2008,ISBN: 978-80-86754-65-9
  • VAŇÁK M., NAHODIL F.: „Základy marketingu“, Praha, EUPress 2007,ISBN: 978-80-86754-85-7
  • LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress 2004, ISBN: 80-86754-10-3
  • HARASIMOVÁ, S.: „Marketing ve veřejné správě“, OPTYS, 2009, ISBN 978-80-85819-748
  • FORET, M. „Marketingová komunikace“, 2. vydání, Computer Press, Brno 2008, 464 s. + CD,ISBN 80 - 251 - 1041 – 9
    doporučená literatura
  • LACINA K., KALA T.:“ Regionální a mezinárodní marketing“, Hradec Králové, Gaudeamus 2003, ISBN:80-7041-929-6
  • RÝZNAR L.,ŠIMONOVÁ A.: “Evropská veřejná správa“, Ministerstvo vnitra České republiky 2006, ISBN: 80-7314-102-7
  • “Dosažitelný svět: správa globálního vládnutí,“ Praha 2007 (Ministerstvo vnitra České republiky) 2007
  • KADEŘÁBKOVÁ J., KHENDRICHE TRHLÍNOVÁ Z.: „Region a regionální vědy“, Praha, EUPress, 2008, ISBN: 978-80-7408-009-8
  • STEJSKAL J., KOVÁRNÍK J.: „Regionální politika a její nástroje„ Portál,s.r.o. Praha 2009, ISBN:978-80-7367-588-2
  • LACINA K.:“ Regionální rozvoj a veřejná správa“ Praha, EUPress, 2007, ISBN: 978-80-86754-74-1
  • LACINA K.: “Evropská veřejná správa“, Praha, EUPress, 2004, ISBN: 80-86754-10-3
Výukové metody
Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích je v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Rozsah povinné účasti ve výuce na seminářích v prezenčním studiu je stanoven minimálně na 80%, na řízených skupinových konzultacích na 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu). Zápočet se uskuteční ve formě testu-multiple choice.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.