N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2017
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cM1PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 S13, každé sudé úterý 11:15–12:00 S13, M. Jurásek
N_MeA/cM2PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S13, každé sudé úterý 14:45–15:30 S13, M. Jurásek
N_MeA/pMPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S01, každé sudé úterý 9:30–10:15 S01, M. Jurásek
N_MeA/uMPH: Út 28. 2. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Út 14. 3. 14:00–15:30 S23, Út 21. 3. 15:45–17:15 S33, 17:30–19:00 S33, M. Jurásek
N_MeA/vMMO: Pá 10. 2. 14:00–15:30 M25, 15:45–17:15 M25, Pá 24. 2. 14:00–15:30 M17, 15:45–17:15 M17, Pá 10. 3. 15:45–17:15 M17, M. Jurásek
N_MeA/vMPH: So 11. 2. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 24. 3. 17:30–19:00 S23, Pá 7. 4. 15:45–17:15 S33, 17:30–19:00 S33, M. Jurásek
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
Osnova
  • 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
  • Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
    neurčeno
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem písemné zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z písemného testu, jehož obsahem jsou otázky dané sylabem předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016.

N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2016
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Etrychová (cvičící)
Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každou sudou středu 17:30–18:14 M27, každou sudou středu 18:15–19:00 M27, M. Jurásek
N_MeA/cM1PH: každé sudé pondělí 17:30–18:14 S32, každé sudé pondělí 18:15–19:00 S32, M. Jurásek
N_MeA/cM2PH: každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 S11, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 S11, K. Etrychová
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 15:45–16:29 M27, každou sudou středu 16:30–17:15 M27, M. Jurásek
N_MeA/pMPH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S32, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S32, M. Jurásek
N_MeA/uMPH: Út 16. 2. 15:45–17:15 S11, Út 23. 2. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 1. 3. 15:45–17:15 S11, Út 15. 3. 15:45–17:15 S11, M. Jurásek
N_MeA/vMKL: Pá 26. 2. 15:30–17:00 K311, 17:15–18:45 K311, Pá 11. 3. 15:30–17:00 K311, 17:15–18:45 K311, Pá 18. 3. 19:00–20:30 K311, M. Jurásek
N_MeA/vMPH: So 27. 2. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 12. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 8. 4. 17:15–18:45 S32, M. Jurásek
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
Osnova
  • 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
  • Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
    neurčeno
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem písemné zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z písemného testu, jehož obsahem jsou otázky dané sylabem předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017.

N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2015
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Kateřina Etrychová (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
Mgr. Miloslava Kykalová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M26, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M26, M. Kykalová
N_MeA/cM1PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S32, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S32, M. Kykalová
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S13, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S13, K. Etrychová
N_MeA/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M26, každé liché pondělí 11:15–12:00 M26, M. Kykalová
N_MeA/pMPH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S32, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S32, M. Kykalová
N_MeA/uMPH: Út 17. 2. 14:00–15:30 S26, Út 3. 3. 14:00–15:30 S01, Út 10. 3. 17:30–19:00 S01, Út 31. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, M. Kykalová
N_MeA/vMMO: So 14. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 28. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 14. 3. 11:30–13:00 M15, M. Kykalová
N_MeA/vM2PH: Pá 6. 2. 15:30–17:00 S11, So 21. 2. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Pá 6. 3. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, M. Kykalová
N_MeA/vM3PH: Pá 20. 2. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, Pá 6. 3. 13:45–15:15 S11, So 21. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, M. Kykalová
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
Osnova
  • 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
  • Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
    neurčeno
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017.

N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2014
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M21, každou lichou středu 11:15–12:00 M21, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S11, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S11, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M21, každou sudou středu 11:15–12:00 M21, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S01, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 25. 2. 17:30–19:00 S32, Út 4. 3. 15:45–17:15 S32, Út 18. 3. 17:30–19:00 S32, Út 25. 3. 15:45–17:15 S32, Út 1. 4. 14:00–15:30 S26, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 4. 3. 17:30–19:00 S13, Út 11. 3. 15:45–17:15 S35, Út 25. 3. 17:30–19:00 S35, Út 29. 4. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 21. 2. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, Pá 14. 3. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, Pá 4. 4. 13:45–15:15 K311, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Pá 21. 3. 12:00–13:30 M26, 13:45–15:15 M26, So 5. 4. 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, Pá 18. 4. 12:00–13:30 M26, A. Vodrážka
N_MeA/vMPH: Pá 14. 2. 15:30–17:00 S32, Pá 28. 2. 13:45–15:15 S32, 15:30–17:00 S32, So 15. 3. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, A. Vodrážka
Předpoklady
Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
Osnova
  • 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
  • Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017.

N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M24, každou lichou středu 13:00–13:45 M24, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S11, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S11, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S13, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S13, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S13, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 12:15–12:59 M24, každou sudou středu 13:00–13:45 M24, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S01, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 19. 2. 14:00–15:30 S21, Út 26. 2. 14:00–15:30 E126, Út 5. 3. 14:00–15:30 S21, Út 19. 3. 14:00–15:30 S21, Út 26. 3. 14:00–15:30 S21, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 19. 2. 15:45–17:15 S26, Út 26. 2. 15:45–17:15 E125, Út 5. 3. 15:45–17:15 S26, Út 19. 3. 15:45–17:15 S26, Út 26. 3. 15:45–17:15 S26, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 8. 2. 15:30–17:00 K212, Pá 15. 2. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 1. 3. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Pá 15. 3. 12:00–13:30 M22, Pá 5. 4. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, Pá 19. 4. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Pá 22. 2. 13:45–15:15 S11, So 9. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Pá 22. 3. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 S23, Pá 8. 3. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, So 23. 3. 9:45–11:15 E123, 11:30–13:00 E123, A. Vodrážka
Předpoklady
Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace a Metody marketingového výzkumu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných metrik a dat. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prosttředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a plánování komunikačních a marketingových kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Po absolvování budou schopni sestavit reálný mediální plán marketingové či reklamní kampaně a v týmu se podílet na její realizaci.
Osnova
  • 1) Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kriteria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní, klientský brief, kreativní brief; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti a čtenosti médií; 10) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 11) Metriky účinnosti, ponákupní analýzy, následné výzkumy, mediální audit; 12) Mediaplan komunikační reklamní kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky komunikační reklamní kampaně - za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z 25 okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.

N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M27, každé liché pondělí 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E306, každou lichou středu 13:00–13:45 E306, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 S13, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S23, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E306, každou lichou středu 11:15–12:00 E306, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 21. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 28. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 20. 3. 17:30–19:00 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 6. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Út 27. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 3. 4. 17:30–19:00 E125, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 17. 2. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Pá 2. 3. 15:30–17:00 K205, Pá 30. 3. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: So 11. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, So 25. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, So 10. 3. 9:45–11:15 M24, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Pá 24. 2. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Pá 9. 3. 15:30–17:00 S21, Pá 13. 4. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Pá 9. 3. 17:15–18:45 S23, So 24. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 14. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, A. Vodrážka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím výzkumů a výzkumných metod v průběhu celého procesu plánování marketingových a komunikačních kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Absolventi se naučí využívat základních kvantitativních i kvalitativních metod při výzkumu médií a seznámí se s možnostmi jejich využití v praxi. Získají rovněž přehled o základní terminologii používané v oblasti marketingových výzkumů včetně měření účinnosti kampaní a v praxi užívaných metrik a termínů, seznámí se s mediálním prostředím a jeho vývojem, se specifiky českého mediálního trhu a s možnostmi výzkumu mediálního systému. Budou jim prezentovány nejnovější trendy v oblasti marketingových výzkumů, včetně subjektů, působících v této oblastina trhu. Součástí výkladu budou kasuistiky z praxe a práce ve skupině na téma z oblasti marketingového výzkumu a zpracování seminární práce – případové studie využitelné pro sestavení plánu mediální reklamní kampaně (podmínka pro získání zápočtu).
Osnova
  • 1) Mediální prostředí - mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí 2) Marketingové výzkumy obecně - kvantitativní výzkumy, kvalitativní výzkumy 3) Mediální výzkumy 1 - systémové, analýza mediální organizace ekonomická analýza, monitoring inzerce 4) Mediální výzkumy 2 - tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza, zkoumání pozornosti 4) Mediální výzkumy 3 - TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti médií, sociodemografické výzkumy 5) Konkurenční analýza - úrovně intenzity marketingové komunikace, ponákupní analýzy, metriky účinnosti 6) Kasuistika mediaplanu reklamní kampaně
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Metody hodnocení
Ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce, za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem testu finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z písemného testu a z prezentace závěrečné práce ve skupině. Písemný test se skládá z 10 otázek hodnocených 2 body. K úspěšnému zvládnutí předmětu je třeba dosáhnout alespoň 12 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.