N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2014
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M21, každou lichou středu 11:15–12:00 M21, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S11, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S11, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M21, každou sudou středu 11:15–12:00 M21, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S01, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 25. 2. 17:30–19:00 S32, Út 4. 3. 15:45–17:15 S32, Út 18. 3. 17:30–19:00 S32, Út 25. 3. 15:45–17:15 S32, Út 1. 4. 14:00–15:30 S26, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 4. 3. 17:30–19:00 S13, Út 11. 3. 15:45–17:15 S35, Út 25. 3. 17:30–19:00 S35, Út 29. 4. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 21. 2. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, Pá 14. 3. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, Pá 4. 4. 13:45–15:15 K311, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Pá 21. 3. 12:00–13:30 M26, 13:45–15:15 M26, So 5. 4. 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, Pá 18. 4. 12:00–13:30 M26, A. Vodrážka
N_MeA/vMPH: Pá 14. 2. 15:30–17:00 S32, Pá 28. 2. 13:45–15:15 S32, 15:30–17:00 S32, So 15. 3. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, A. Vodrážka
Předpoklady
Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
Osnova
  • 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
  • Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
  • Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017.