N_MeA Mediální analýza

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MeA/cMMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M24, každou lichou středu 13:00–13:45 M24, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S11, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S11, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S13, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S13, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S13, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 12:15–12:59 M24, každou sudou středu 13:00–13:45 M24, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S01, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 19. 2. 14:00–15:30 S21, Út 26. 2. 14:00–15:30 E126, Út 5. 3. 14:00–15:30 S21, Út 19. 3. 14:00–15:30 S21, Út 26. 3. 14:00–15:30 S21, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 19. 2. 15:45–17:15 S26, Út 26. 2. 15:45–17:15 E125, Út 5. 3. 15:45–17:15 S26, Út 19. 3. 15:45–17:15 S26, Út 26. 3. 15:45–17:15 S26, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 8. 2. 15:30–17:00 K212, Pá 15. 2. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 1. 3. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Pá 15. 3. 12:00–13:30 M22, Pá 5. 4. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, Pá 19. 4. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Pá 22. 2. 13:45–15:15 S11, So 9. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Pá 22. 3. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 S23, Pá 8. 3. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, So 23. 3. 9:45–11:15 E123, 11:30–13:00 E123, A. Vodrážka
Předpoklady
Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace a Metody marketingového výzkumu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných metrik a dat. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prosttředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a plánování komunikačních a marketingových kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Po absolvování budou schopni sestavit reálný mediální plán marketingové či reklamní kampaně a v týmu se podílet na její realizaci.
Osnova
  • 1) Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kriteria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní, klientský brief, kreativní brief; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti a čtenosti médií; 10) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 11) Metriky účinnosti, ponákupní analýzy, následné výzkumy, mediální audit; 12) Mediaplan komunikační reklamní kampaně;
Literatura
    povinná literatura
  • Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
  • Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
  • Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
  • Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
    doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
  • César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
  • Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Výukové metody
V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
Metody hodnocení
V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky komunikační reklamní kampaně - za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z 25 okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
Informace učitele
Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.