N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2017
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cM1PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 S13, každé sudé úterý 11:15–12:00 S13, M. Jurásek
N_MeA/cM2PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S13, každé sudé úterý 14:45–15:30 S13, M. Jurásek
N_MeA/pMPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S01, každé sudé úterý 9:30–10:15 S01, M. Jurásek
N_MeA/uMPH: Út 28. 2. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Út 14. 3. 14:00–15:30 S23, Út 21. 3. 15:45–17:15 S33, 17:30–19:00 S33, M. Jurásek
N_MeA/vMMO: Pá 10. 2. 14:00–15:30 M25, 15:45–17:15 M25, Pá 24. 2. 14:00–15:30 M17, 15:45–17:15 M17, Pá 10. 3. 15:45–17:15 M17, M. Jurásek
N_MeA/vMPH: So 11. 2. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 24. 3. 17:30–19:00 S23, Pá 7. 4. 15:45–17:15 S33, 17:30–19:00 S33, M. Jurásek - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
- Osnova
- 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
- Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- doporučená literatura
- Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
- neurčeno
- Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem písemné zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z písemného testu, jehož obsahem jsou otázky dané sylabem předmětu.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2016
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Etrychová (cvičící)
Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cMMO: každou sudou středu 17:30–18:14 M27, každou sudou středu 18:15–19:00 M27, M. Jurásek
N_MeA/cM1PH: každé sudé pondělí 17:30–18:14 S32, každé sudé pondělí 18:15–19:00 S32, M. Jurásek
N_MeA/cM2PH: každý sudý čtvrtek 8:45–9:29 S11, každý sudý čtvrtek 9:30–10:15 S11, K. Etrychová
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 15:45–16:29 M27, každou sudou středu 16:30–17:15 M27, M. Jurásek
N_MeA/pMPH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 S32, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S32, M. Jurásek
N_MeA/uMPH: Út 16. 2. 15:45–17:15 S11, Út 23. 2. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 1. 3. 15:45–17:15 S11, Út 15. 3. 15:45–17:15 S11, M. Jurásek
N_MeA/vMKL: Pá 26. 2. 15:30–17:00 K311, 17:15–18:45 K311, Pá 11. 3. 15:30–17:00 K311, 17:15–18:45 K311, Pá 18. 3. 19:00–20:30 K311, M. Jurásek
N_MeA/vMPH: So 27. 2. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 12. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 8. 4. 17:15–18:45 S32, M. Jurásek - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
- Osnova
- 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
- Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- doporučená literatura
- Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
- neurčeno
- Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem písemné zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z písemného testu, jehož obsahem jsou otázky dané sylabem předmětu.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Etrychová (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící) - Garance
- Mgr. Miloslava Kykalová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cMMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M26, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M26, M. Kykalová
N_MeA/cM1PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S32, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S32, M. Kykalová
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S13, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S13, K. Etrychová
N_MeA/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M26, každé liché pondělí 11:15–12:00 M26, M. Kykalová
N_MeA/pMPH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S32, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S32, M. Kykalová
N_MeA/uMPH: Út 17. 2. 14:00–15:30 S26, Út 3. 3. 14:00–15:30 S01, Út 10. 3. 17:30–19:00 S01, Út 31. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, M. Kykalová
N_MeA/vMMO: So 14. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 28. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 14. 3. 11:30–13:00 M15, M. Kykalová
N_MeA/vM2PH: Pá 6. 2. 15:30–17:00 S11, So 21. 2. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Pá 6. 3. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, M. Kykalová
N_MeA/vM3PH: Pá 20. 2. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, Pá 6. 3. 13:45–15:15 S11, So 21. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, M. Kykalová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
- Osnova
- 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
- Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- doporučená literatura
- Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
- neurčeno
- Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cMMO: každou lichou středu 10:30–11:14 M21, každou lichou středu 11:15–12:00 M21, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každý lichý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý lichý čtvrtek 16:30–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S11, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S11, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S13, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 10:30–11:14 M21, každou sudou středu 11:15–12:00 M21, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S01, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 25. 2. 17:30–19:00 S32, Út 4. 3. 15:45–17:15 S32, Út 18. 3. 17:30–19:00 S32, Út 25. 3. 15:45–17:15 S32, Út 1. 4. 14:00–15:30 S26, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 4. 3. 17:30–19:00 S13, Út 11. 3. 15:45–17:15 S35, Út 25. 3. 17:30–19:00 S35, Út 29. 4. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 21. 2. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, Pá 14. 3. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, Pá 4. 4. 13:45–15:15 K311, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Pá 21. 3. 12:00–13:30 M26, 13:45–15:15 M26, So 5. 4. 11:30–13:00 M26, 14:00–15:30 M26, Pá 18. 4. 12:00–13:30 M26, A. Vodrážka
N_MeA/vMPH: Pá 14. 2. 15:30–17:00 S32, Pá 28. 2. 13:45–15:15 S32, 15:30–17:00 S32, So 15. 3. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, A. Vodrážka - Předpoklady
- Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
- Osnova
- 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
- Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
- doporučená literatura
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
- Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cMMO: každou lichou středu 12:15–12:59 M24, každou lichou středu 13:00–13:45 M24, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 S11, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 S11, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S13, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 S13, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 S13, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každou sudou středu 12:15–12:59 M24, každou sudou středu 13:00–13:45 M24, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S01, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 19. 2. 14:00–15:30 S21, Út 26. 2. 14:00–15:30 E126, Út 5. 3. 14:00–15:30 S21, Út 19. 3. 14:00–15:30 S21, Út 26. 3. 14:00–15:30 S21, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 19. 2. 15:45–17:15 S26, Út 26. 2. 15:45–17:15 E125, Út 5. 3. 15:45–17:15 S26, Út 19. 3. 15:45–17:15 S26, Út 26. 3. 15:45–17:15 S26, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 8. 2. 15:30–17:00 K212, Pá 15. 2. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Pá 1. 3. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: Pá 15. 3. 12:00–13:30 M22, Pá 5. 4. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, Pá 19. 4. 12:00–13:30 M17, 13:45–15:15 M17, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Pá 22. 2. 13:45–15:15 S11, So 9. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, Pá 22. 3. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 S23, Pá 8. 3. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, So 23. 3. 9:45–11:15 E123, 11:30–13:00 E123, A. Vodrážka - Předpoklady
- Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace a Metody marketingového výzkumu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných metrik a dat. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prosttředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a plánování komunikačních a marketingových kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Po absolvování budou schopni sestavit reálný mediální plán marketingové či reklamní kampaně a v týmu se podílet na její realizaci.
- Osnova
- 1) Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kriteria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní, klientský brief, kreativní brief; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti a čtenosti médií; 10) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 11) Metriky účinnosti, ponákupní analýzy, následné výzkumy, mediální audit; 12) Mediaplan komunikační reklamní kampaně;
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
- Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- doporučená literatura
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky komunikační reklamní kampaně - za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem ústní zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z ústního pohovoru na téma zvolené z 25 okruhů uveřejněných ve SO předmětu.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Aa2.
N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M27, každé liché pondělí 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/cM1PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E306, každou lichou středu 13:00–13:45 E306, A. Vodrážka
N_MeA/cM2PH: každý lichý čtvrtek 8:45–9:29 S13, každý lichý čtvrtek 9:30–10:15 S13, A. Vodrážka
N_MeA/cM3PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S23, A. Vodrážka
N_MeA/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M27, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M27, A. Vodrážka
N_MeA/pMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E306, každou lichou středu 11:15–12:00 E306, A. Vodrážka
N_MeA/uM1aPH: Út 21. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 28. 2. 15:45–17:15 S32, 17:30–19:00 S32, Út 20. 3. 17:30–19:00 S01, A. Vodrážka
N_MeA/uM1bPH: Út 6. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Út 27. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 3. 4. 17:30–19:00 E125, A. Vodrážka
N_MeA/vMKL: Pá 17. 2. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Pá 2. 3. 15:30–17:00 K205, Pá 30. 3. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, A. Vodrážka
N_MeA/vMMO: So 11. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, So 25. 2. 9:45–11:15 M24, 11:30–13:00 M24, So 10. 3. 9:45–11:15 M24, A. Vodrážka
N_MeA/vM2PH: Pá 24. 2. 15:30–17:00 E122, 17:15–18:45 E122, Pá 9. 3. 15:30–17:00 S21, Pá 13. 4. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, A. Vodrážka
N_MeA/vM3PH: Pá 9. 3. 17:15–18:45 S23, So 24. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 14. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, A. Vodrážka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím výzkumů a výzkumných metod v průběhu celého procesu plánování marketingových a komunikačních kampaní, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu. Absolventi se naučí využívat základních kvantitativních i kvalitativních metod při výzkumu médií a seznámí se s možnostmi jejich využití v praxi. Získají rovněž přehled o základní terminologii používané v oblasti marketingových výzkumů včetně měření účinnosti kampaní a v praxi užívaných metrik a termínů, seznámí se s mediálním prostředím a jeho vývojem, se specifiky českého mediálního trhu a s možnostmi výzkumu mediálního systému. Budou jim prezentovány nejnovější trendy v oblasti marketingových výzkumů, včetně subjektů, působících v této oblastina trhu. Součástí výkladu budou kasuistiky z praxe a práce ve skupině na téma z oblasti marketingového výzkumu a zpracování seminární práce – případové studie využitelné pro sestavení plánu mediální reklamní kampaně (podmínka pro získání zápočtu).
- Osnova
- 1) Mediální prostředí - mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí 2) Marketingové výzkumy obecně - kvantitativní výzkumy, kvalitativní výzkumy 3) Mediální výzkumy 1 - systémové, analýza mediální organizace ekonomická analýza, monitoring inzerce 4) Mediální výzkumy 2 - tematická agenda médií, Berelsonova analýza, sémiotická a obrazová analýza, zkoumání pozornosti 4) Mediální výzkumy 3 - TV metrový výzkum; audiometrové výzkumy, výzkumy sledovanosti médií, sociodemografické výzkumy 5) Konkurenční analýza - úrovně intenzity marketingové komunikace, ponákupní analýzy, metriky účinnosti 6) Kasuistika mediaplanu reklamní kampaně
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- doporučená literatura
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- César, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Metody hodnocení
- Ukončeno zkouškou (ZK - 5 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce, za níž student získá zápočet. Je spolu s výsledkem testu finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z písemného testu a z prezentace závěrečné práce ve skupině. Písemný test se skládá z 10 otázek hodnocených 2 body. K úspěšnému zvládnutí předmětu je třeba dosáhnout alespoň 12 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)