VSFS:N_MeA Mediální analýza - Informace o předmětu
N_MeA Mediální analýza
Vysoká škola finanční a správníléto 2017
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MeA/cM1PH: každé sudé úterý 10:30–11:14 S13, každé sudé úterý 11:15–12:00 S13, M. Jurásek
N_MeA/cM2PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S13, každé sudé úterý 14:45–15:30 S13, M. Jurásek
N_MeA/pMPH: každé sudé úterý 8:45–9:29 S01, každé sudé úterý 9:30–10:15 S01, M. Jurásek
N_MeA/uMPH: Út 28. 2. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, Út 14. 3. 14:00–15:30 S23, Út 21. 3. 15:45–17:15 S33, 17:30–19:00 S33, M. Jurásek
N_MeA/vMMO: Pá 10. 2. 14:00–15:30 M25, 15:45–17:15 M25, Pá 24. 2. 14:00–15:30 M17, 15:45–17:15 M17, Pá 10. 3. 15:45–17:15 M17, M. Jurásek
N_MeA/vMPH: So 11. 2. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Pá 24. 3. 17:30–19:00 S23, Pá 7. 4. 15:45–17:15 S33, 17:30–19:00 S33, M. Jurásek - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Absolventi porozumí základním východiskům teorie masové a mediální komunikace a jejich aplikací při realizaci mediálních výzkumů a tvorbě ucelených komunikačních kampaní. Získají přehled o terminologii a metodice mediálních výzkumů včetně měření jejich účinnosti a v praxi užívaných analýz. Po absolvování kurzu se studenti budou orientovat v českém mediálním prostředí včetně subjektů, působících v oblasti výzkumu. Budou schopni aplikovat výzkumné metody v průběhu celého procesu přípravy komunikačního mixu a s jejich využitím vytvořit komunikační a marketingovou kampaň, včetně vyhodnocovací fáze v různých segmentech mediálního trhu.
- Osnova
- 1)Mediální prostředí v ČR a ve světě, systémová analýza mediálního prostředí a její metody; 2) Principy a odpovědnosti médií, korelace médií a společnosti; 3) Kritéria výběru médií pro komunikační kampaň, cílové skupiny, jejich segmentace a targeting; 4) Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií - kvantitativní a kvalitativní výzkumy; 5) Subjekty na mediálním trhu ČR, typologie komunikačních kampaní; 6) Mediální výzkumy systémové, analýza mediální organizace; 7) Ekonomická analýza, monitoring inzerce; 8) Tematická a obsahová agenda médií, sémiotická a obrazová analýza; 9) TV metrový výzkum; Mediaprojekt, Radioprojekt; 10) Webová analytika, ukazatele a metriky účinnosti; 11) Monitoring médií, konkurenční analýza - úrovně intenzity a publicity; 12) Využití výzkumných agend při tvorbě mediální kampaně;
- Literatura
- povinná literatura
- Daniel C. Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě, ISBN 978-80-7367-377-2
- Pelsmacker De P., Guenes M., Bergh J.: Marketingová komunikace , Nakladatelství Grada, ISBN 80-247-0254-1;
- Trampota, Tomáš; Vojtěchovská Martina: Metody výzkumu médií, Praha Portál 2010, ISBN 978-80-7367-683-4
- Vysekalová, Jitka; Mikeš Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
- McQuail: Úvod do teorie masové komunikace. 4. vydání. Portál Praha 2009. IBSN 978-80-7367-574-5
- Kašík, Milan a Karel Havlíček. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009, 256 s. ISBN 978-807-4080-227.
- doporučená literatura
- Kaushik, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
- Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. 6.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
- Tomandl J. Jak účinně oslovit média. Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
- Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
- neurčeno
- Reifová I. a kolektiv: Slovník mediální komunikace, Portál 2004, ISBN 80-7178-926-7
- Výukové metody
- V prezenčním studiu jsou využívány přednášky, jejichž obsahem je teoretický výklad pedagoga. Při cvičeních je důraz kladen na na aktivní účast studentů při diskusi nad ukázkami z komunikační mediální praxe a prezetaci studentských písemných prací – účast na konzultacích nejméně 75%. V kombinované formě studia je obsahem seminářů komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory – s akcentem na znalost literatury a samostudium – účast na konzultacích nejméně 50%.
- Metody hodnocení
- V prezenčním studiu jsou při cvičeních průběžně kontrolovány vědomosti formou dílčích písemných prací v návaznosti na přípravu seminární práce a na okruhy ze studijní opory. Studium je ukončeno zkouškou (ZK - 7 kreditů). Předpokladem jejího složení je zpracování závěrečné skupinové seminární práce - kasuistiky využití mediální analýzy při tvorbě mediální kampaně - za níž student získá zápočet. Ten je spolu s výsledkem písemné zkoušky finálním podkladem pro celkové hodnocení. Zkouška sestává z individuální prezentace závěrečné práce a z písemného testu, jehož obsahem jsou otázky dané sylabem předmětu.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální studie a data z mediálních výstupů souvisejících s přednášenou tematikou, která jsou uveřejňována zejména na internetu, ale i v časopisech a jsou také využita pro stanovení témat ke zkoušce.
Předmět vyžaduje: Ukončené bakalářské studium komunikačních či marketingových oborů na různých vysokých školách, aksolutorium předmětů Integrovaná marketingová komunikace, Metody marketingového výzkumu a Mediální plánování a audit (Completed bachelor’s studies of communication or marketing fields of study at different universities, completing the courses Integrated Marketing Communications, Marketing Research Methods and Media Planning and Audit.). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2017/N_MeA