N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2009
Rozsah
2/0. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
doc. Ing. Antonín Kubíček, CSc. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Garance
Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: Út 17:30–18:14 S37, Út 18:15–19:00 S37, P. Babka, M. Vaňák
N_MarFs/vFPH: So 7. 2. 14:00–15:30 S32, So 21. 2. 11:30–13:00 S32, 14:00–15:30 S32, M. Vaňák
Předpoklady
Předpoklady: Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literatura
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996.
  • Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
Metody hodnocení
Vyučující metody: Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Informace učitele
Literatura: Povinná: Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003. Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007. Doporučená: Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005. Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.