N_RIn Řízení inovací a změn

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
1/1. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Miloš Krejčí (cvičící)
Ing. Jiří Moravec, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Miloš Krejčí
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_RIn/cRMO: každé liché úterý 10:30–11:14 M17, každé liché úterý 11:15–12:00 M17, J. Tichý
N_RIn/cR1PH: každé liché úterý 12:15–12:59 S21, každé liché úterý 13:00–13:45 S21, M. Krejčí
N_RIn/cR2PH: každé liché pondělí 15:45–16:29 S11, každé liché pondělí 16:30–17:15 S11, J. Blaha
N_RIn/cR3PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 S11, každé liché pondělí 14:45–15:30 S11, J. Blaha
N_RIn/pRMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M17, každé sudé úterý 11:15–12:00 M17, J. Tichý
N_RIn/pRPH: každé liché úterý 10:30–11:14 S01, každé liché úterý 11:15–12:00 S01, M. Krejčí
N_RIn/uRPH: Út 13. 3. 15:45–17:15 S36, Út 20. 3. 15:45–17:15 S36, Út 3. 4. 15:45–17:15 S36, Út 10. 4. 17:30–19:00 S36, J. Blaha
N_RIn/vRKL: Pá 16. 3. 15:30–17:00 K211, 17:15–18:45 K211, Pá 30. 3. 15:30–17:00 K311, 17:15–18:45 K311, J. Blaha
N_RIn/vRMO: Pá 17. 2. 15:30–17:00 M17, Pá 16. 3. 15:30–17:00 M17, Pá 30. 3. 17:15–18:45 M17, So 31. 3. 11:30–13:00 M14, J. Tichý
N_RIn/vR2PH: So 18. 2. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Pá 16. 3. 17:15–18:45 S26, Pá 30. 3. 13:45–15:15 S26, M. Krejčí
N_RIn/vR3PH: So 17. 3. 11:30–13:00 S32, 14:00–15:30 S32, Pá 30. 3. 15:30–17:00 S32, 17:15–18:45 S32, M. Krejčí
N_RIn/vR4PH: So 17. 3. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, So 21. 4. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, J. Moravec
Předpoklady
Prerekvizity: Strategické řízení podniku, Řízení projektů, Finanční řízení podniku
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem předmětu je vymezení základních pojmů a specifikace základních rysů inovací a inovačního podnikání, objasnění významu inovačních aktivit pro zajištění vysoké konkurenceschopnosti dnešních firem v globální světové ekonomice. Vysvětlení, jaké jsou podmínky pro úspěšné zhodnocení inovačních záměrů. Vymezení charakteristiky manažerských procesů zajišťujících rozvoj podnikání firmy využitím úspěšných inovací při současném zajištění rentability investic vložených do realizace inovačního záměru. Úloha manažerů firmy při implementaci podnikatelské strategie opírající se o využití inovací. Procesy a vhodné postupy související s řízením změn ve firmách.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah předmětu je rozdělen do dílčích okruhů, které jsou vzájemně tematicky nebo prakticky provázány: - inovace a inovační podnikání - inovace jako konkurenční výhoda - kvalita a inovace - hodnotové inovace - strategie modrého oceánu - komercializace inovace - řízení inovací a inovační controlling - řízení změn
Literatura
    povinná literatura
  • Pitra, Z.: Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006.
  • • Kim,W. Chan, Mauborgne, Renée: Strategie modrého oceánu.Praha: Management Press, 2005, ISBN 80-7261-128-3
  • • Vlček, Radim: Management hodnotových inovací. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-164-5
  • HAVLÍČEK, Karel: Management & controlling malé a střední firmy. Praha: EUPRESS. 2011, ISBN 978-80-7408-056-2
  • ROBBINS, S. P. – COULTER, M. Management. 7. Vydání, edice „Profesionál“. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0495-1
  • Belfer Center for Science and International Affairs. Innovations. Cambridge. Mass: MIT Press, 2006.
  • Centre for Educational Research and Innovation, Innovating to learn, learning to innovate. Paris: Organisation for Economic Co–operation and Development, 2008.
    doporučená literatura
  • • Kotler Philip: Inovativní marketing. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0921-X
  • • Kim,W. Chan., Mauborgne, Renée: Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston.Massachusetts. U.S.A: Hardvard Business School Press, 2005
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a seminářů (cvičení) v prezenční formě studia a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Prezenční studium: cyklus 6 přednášek a 6 cvičení, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě nichž si posluchač vytvoří představu o úloze inovací a změn podnikovém prostředí. Kombinované studium: 4 řízené konzultace, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, diskutována a konfrontována reálnými příklady z praxe posluchačů tak, aby si posluchač byl schopen vytvořit představu o faktické úloze inovací a změn v podnikovém prostředí. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Prezenční: udělení zápočtu je vázáno na splnění povinností stanovených vedoucím cvičení (aktivní účast na seminářích a vypracování prakticky zaměřené semestrální práce a její prezentace). Udělení zkoušky je podmíněno úspěšným složením písemné zkoušky, jež může být v opravném termínu kombinována ústním pohovorem. Kombinované: udělení zápočtu vázáno na splnění povinností stanovených vedoucím řízených konzultací (aktivní účast na řízených konzultacích a vypracování prakticky zaměřené semestrální práce), udělení zkoušky pak úspěšným složením písemné zkoušky, jež může být v opravném termínu kombinována ústním pohovorem.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.