N_StRP_2 Strategic Company Management 2

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jarmila Ircingová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Emil Vacík, Ph.D.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Leona Randýsková
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět kontinuálně navazuje na předmět Strategické řízení podniku 1. Obsah je zaměřen na syntézu poznatků prezentovaných v rámci předchozí výuky a jejich využití při strategickém řízení budoucího rozvoje organizací. Důraz je kladen na komplexní pohled a významové souvislosti při konkrétních aplikacích dílčích aktivit do podnikatelského prostředí, ve kterém podnik působí.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Inovace, inovační strategie, principy a klasifikace inovací, inovační procesy v podnicích, faktory úspěšných inovačních programů. 2. Finanční analýza, benchmarking, mezipodnikové srovnání, použití finanční analýzy pro řízení výkonnosti podniku. 3. Investiční činnost, podnikové pojetí investic jako nástroje zvyšujícího výkonnost firmy, plánování investic, metody hodnocení efektivnosti investičních projektů, zdroje financování investic. 4. Metody stanovení hodnoty podniku ve vazbě na soudobé trendy strategického řízení firem; 5. Základy managementu rizik, integrace rizika do strategického rozhodování, posouzení přijatelnosti rizika investičních projektů, analýzy citlivosti, investiční varianty, řízení kreditního rizika. 6. Základy metodiky strategického řízení v podnicích, postupy při formulaci strategie. 7. Základní kroky při implementaci strategie, plánovací proces v podniku, strategický plán, podnikatelský plán, feasibility study a její náležitosti. 8. Hodnocení výkonnosti strategie, komplexní metody řízení výkonnosti v podnicích současnosti (Balanced Scorecard, EFQM). 9. Hlavní rysy managementu v neziskových organizacích a u organizací veřejné správy.
Literature
    required literature
  • • SYNEK, M. a kol. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2007, ISBN 978–80–247–1992-4
  • • ŠULÁK, M., VACÍK, E. Měření výkonnosti firem, Praha: EUPRESS, 2005, ISBN 80-86754-33-2
  • • ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: EUPRESS, 2005, ISBN: 80-86754-35-9;
    recommended literature
  • • ŠULÁK, M., VACÍK, E., IRCINGOVÁ, J. Teze k přednáškám předmětu Řízení podnikatelských projektů. Plzeň: ZČU, 2007, ISBN 978-80-7043-612-7
  • • VEBER, J. Management. Praha: Management Press, 2000
Teaching methods (in Czech)
Aktivní účast na přednáškách a cvičeních.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška probíhá ve formě písemného testu zahrnujícího průřezový okruh otázek v rozsahu předmětu SPŘ 2. Celková známa je stanovena s přihlédnutím k výsledku zápočtového testu z předmětu SPŘ 1. Hodnotí se přitom komplexnost a správnost odpovědí, důraz je kladen na správnou orientaci v zadané problematice.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: ISP
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/N_StRP_2