BA_PsyMC Psychology in MC

Vysoká škola finanční a správní
léto 2014
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Marie Koubová (cvičící)
Garance
PhDr. Marie Koubová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BA_PsyMC/cMCPH: každou lichou středu 12:15–12:59 E027, každou lichou středu 13:00–13:45 E027, M. Koubová
BA_PsyMC/pMCPH: St 14:00–14:44 E027, St 14:45–15:30 E027, M. Koubová
Předpoklady
Basic orientation in social sciences.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Student will be able to orient himself in a psychology (as a scientific branch). Student will be able to differ and define main types of the marketing communication (on the basis of psychologic aspects). Student will understand to basic aspects of a psychology of personality and a social psychology. After finising this course student will be able to apply gained knowledges in the area of marketing and marketing communication.
Osnova
  • 1. The introduction to a subject, its historical and recent branches 2. Methods of psychology and psychological research 3. The psychology of personality, the personality and customer behaviour 4. Abilities (perception, attention and memory) and the hardiness 5. The motivation 6. The social psychology 7. The social communication 8. The intercultural communication 9. The psychology of presentation 10. Psychological aspects of new fields of communication 11. The psychology of an advertisiment 12. The psychology of a customer´s loyalty
Literatura
    povinná literatura
  • Regis McKenna: Relationship Management, Perseus Book, Cambridge, 1991, ISBN: 0.-201 56769-5
  • Philip Graves: Consumer.ology. The truth about consumers and typology of shopping. London, NIcholas Brealey, 2013, 224 pp.
  • Psychology in advertising, Poffenberger, Albert T., New York, McGraw . Hill Book, 1925, 632 pp.
Výukové metody
Lecture and exercise
Metody hodnocení
Methods of valuations: an examination (6credits) The examination has a form of a written test. There is also a requirement of awarding an inclusion and an exam admission - 70% presence at the exercises (in minimum) and succesfull defence of own elaborate via the presentation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
0.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.