BA_PsyMC Psychology in Marketing Communication

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Pavel Kotyza (cvičící)
Garance
Mgr. Pavel Kotyza
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BA_PsyMC/cMCPH: každý sudý čtvrtek 15:45–16:29 E128, každý sudý čtvrtek 16:30–17:15 E128, P. Kotyza
BA_PsyMC/pMCPH: Čt 14:00–14:44 E128, Čt 14:45–15:30 E128, P. Kotyza
Předpoklady
There are no prerequisites for this course.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Student will be able to orient himself in a psychology (as a scientific branch). Student will be able to differ and define main types of the marketing communication (on the basis of psychologic aspects). Student will understand to basic aspects of a psychology of personality and a social psychology. After finising this course student will be able to apply gained knowledges in the area of marketing and marketing communication.
Osnova
  • Thematic module 1: Intro to Marketing Thematic module 2:Importance of Marketing Communication Thematic module 3: People as Consumers Thematic module 4: Segmentation I Thematic module 5: Segmentation II Thematic module 6: Perception Thematic module 7: Learning & Memory Thematic module 8: Sociology Thematic module 9: Social Influence Thematic module 10: Current and Future Trends Thematic module 11: Privacy & Security Thematic module 12: Psychology of Pricing The final module
Literatura
    povinná literatura
  • Regis McKenna: Relationship Management, Perseus Book, Cambridge, 1991, ISBN: 0.-201 56769-5
  • Psychology in advertising, Poffenberger, Albert T., New York, McGraw . Hill Book, 1925, 632 pp.
  • Philip Graves: Consumer.ology. The truth about consumers and typology of shopping. London, NIcholas Brealey, 2013, 224 pp.
    doporučená literatura
  • ROUBAL, Ondřej, PETROVÁ, Iva, ZICH, František. Metodologie marketingových výzkumů. 2014. 152 s. ISBN 978-80-7418-092-0. 429 Kč (in Czech)
Výukové metody
Lecture and exercise
Metody hodnocení
Methods of valuations: an examination (6credits) The examination has a form of a written test. There is also a requirement of awarding an inclusion and an exam admission - 75% presence at the exercises (in minimum). To get the credit successful defense of own elaborate via the presentation during workshops is required.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.