VSFS:N_MarFs Marketing ve finančních službá - Informace o předmětu
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Otakar Schlossberger, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: St 14:00–14:44 S14, St 14:45–15:30 S14, V. Ezr
N_MarFs/vFPH: Pá 14. 2. 12:00–13:30 S24, Pá 28. 2. 15:30–17:00 S24, 17:15–18:45 S24, V. Ezr - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace.
- Literatura
- povinná literatura
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2014/N_MarFs