NA_DSeMC Diploma seminar MC

Vysoká škola finanční a správní
léto 2015
Rozsah
0/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Jan Peterec
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NA_DSeMC/cMCPH: každou sudou středu 15:45–16:29 S34, každou sudou středu 16:30–17:15 S34, K. Eliáš
Předpoklady
There are no prerequisites for this course.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Goal of the subject: to set a knowledge base for broad understanding of a modern marketing theory and methodology (incl. state of-the-arts concepts of drafting/wording,quoting,etc.) , which reflects the magister level of their Marketing Communications Studies. Consequently students should be able to create and draft Diploma work set up ( so called Zadání DP) and rather independetly to draft and Introduction to their Diploma work (Theses).Further more student will obtain competencies to work under the guidance of his/her Thesis leader and to meet requirement of the Diploma project 1 and Diploma project 2 subjects, in order to accopmlish them during the closing year of his/her studies.
Osnova
  • 1.Structure of the the Diploma work set up ( Theme selection/modification ,processes and wording). 2.Methodology and methods for Diploma work set up. 3.Information resources and datamaning. 4.Language style and specific wording. 5.Author,s ethics and quotations principles. 6.How to present my findigs and to close the Theses.
Literatura
    povinná literatura
  • Methodology of Compiling Bachelorś and Diploma Thesis for Students in Groups B14/N14.In:Methodological Guideline by the Vice-rector for Education and External Relations,No.4/2014-2015,16p.See:VŠFS IS/Documents.
  • Rozhodnutí rektorky č. 66/2009. Bakalářské a diplomové práce na VŠFS. 1. 10. 2009. Praha : VŠFS, o.p.s., 2009.
  • Relations, Appendix C of the Methodological Guideline of the Vice-Rector for Education and External see VŠFS IS/Documents,4p.
  • Adams,K.-Brace,I.:Market and social research.Planning and using research tools and techniques.London: Kogan Page Ltd.,2006.ISBN: 0-7494-4377-4.
    doporučená literatura
  • TICHÝ, J., NETOLICKÝ, V. Příprava, tvorba a hodnocení bakalářských a diplomových prací. (Studijní materiály IS VŠFS). Vyd. první. Praha : Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., v edici EUPRESS, 2009. 219 s. ISBN 978-80-7408-001-2.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
Subject may be accomplished during permanent exam period( if agreed).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.