VSFS:B_PoMa Politický marketing - Informace o předmětu
B_PoMa Politický marketing
Vysoká škola finanční a správníléto 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Dr. Mgr. Lukáš Novotný, M.A. (cvičící)
- Garance
- doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PoMa/cMPH: každý sudý pátek 10:30–11:14 E230, každý sudý pátek 11:15–12:00 E230, kromě Pá 7. 2., L. Novotný
B_PoMa/pMPH: každý sudý pátek 8:45–9:29 E230, každý sudý pátek 9:30–10:15 E230, kromě Pá 7. 2., L. Novotný
B_PoMa/vMPH: Pá 21. 2. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, Pá 20. 3. 17:30–19:00 E223, L. Novotný - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Záměrem kurzu je hlouběji uvést studenty do oblasti politického marketingu s důrazem na jeho aplikaci v různých politických systémech. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit teorií a praxí politického marketingu a jeho nástroje, etické a právní aspektům politického marketingu.
- Výstupy z učení
- Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Současně i praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí profesních činností. Výstupem učení je podpora a rozvoj profilu vzdělaného praktika.
- Osnova
- 1. Teorie a praxe politického marketingu 2. Model politického marketingu 3. Metody politického marketingu 4. Politický marketing v USA 5. Volič a politický trh 6. Strategie politických stran 7. Public relations v politice 8. Politická propagace a reklama 9. Lobbing jako strategie k prosazování zájmů 10. Politická činnost teorie a praxe 11. Volby 2006 a politický marketing 12. Volební marketing českých politických stran
- Literatura
- povinná literatura
- MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 174 s. ISBN 978-80-210-5169-0.
- doporučená literatura
- JABŁOŃSKI A KOL., Andrzej W. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister, 2006. ISBN 80-736-4011-2.
- ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. V Olomouci: Periplum, 2007, 142 s. Studie a analýzy (Periplum), sv. 6. ISBN 978-808-6624-365.
- LEES-MARSHMENT, Jennifer, Jesper STRÖMBÄCK a Chris RUDD. Global political marketing. New York: Routledge, 2010, xvi, 301 p. ISBN 02-038-6933-8.
- Výukové metody
- Přednášky v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
- Metody hodnocení
- Zkouška za ústní pohovor + v prezenčním studiu referát v hodině, v kombinovaném studiu referát přednesený v rámci zkouškového pohovoru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2020/B_PoMa