B_PoMa Politický marketing

Vysoká škola finanční a správní
léto 2021
Rozsah
1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PoMa/cM1PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E129, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E129, G. Maiello
B_PoMa/cM2PH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 E129, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E129, G. Maiello
B_PoMa/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E129, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E129, G. Maiello
B_PoMa/vMPH: So 6. 2. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, 14:00–15:30 E225, G. Maiello
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Záměrem kurzu je hlouběji uvést studenty do oblasti politického marketingu s důrazem na jeho aplikaci v různých politických systémech. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit teorií a praxí politického marketingu a jeho nástroje, etické a právní aspektům politického marketingu.
Výstupy z učení
Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Současně i praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí profesních činností. Výstupem učení je podpora a rozvoj profilu vzdělaného praktika.
Osnova
  • 1. Teorie a praxe politického marketingu 2. Model politického marketingu 3. Metody politického marketingu 4. Politický marketing v USA 5. Volič a politický trh 6. Strategie politických stran 7. Public relations v politice 8. Politická propagace a reklama 9. Lobbing jako strategie k prosazování zájmů 10. Politická činnost teorie a praxe 11. Volby 2017 a politický marketing 12. Volební marketing českých politických stran
Literatura
    povinná literatura
  • ŠEDO, Jakub. České prezidentské volby v roce 2018: jiný souboj, stejný vítěz. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2018. Politologická řada, svazek č. 72. ISBN 978-80-7325-470-4.
  • DANICS, Štefan, DUBSKY, Josef, URBAN, Lukáš. Základy sociologie a politologie. Plzeň, Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2019. ISBN 978-80-7380-225-7
  • EIBL, Otto a Miloš GREGOR. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2019. Politologická řada, svazek č. 74. ISBN 978-80-7325-476-6.
    doporučená literatura
  • KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: Od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013. ISBN:978-80-247-3536-8.
  • BÍLÝ, Jiří. Budoucnost Evropské unie - mezi vizemi a realitou. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, z.ú., 2019. ISBN 978-80-7556-044-5.
  • ŘÍCHOVÁ, Blanka. Úvod do současné politologie. Praha: Portál, 2012, 207 s. ISBN 978-80-262-0218-9.
  • KRÁLIKOVÁ, Marcela a Pavel ŠÍMA. Volební kampaně 2013. Brno: Barrister & Principal, 2014. ISBN 978-80-7485- 026-4.
  • LINEK, Lukáš a Pat LYONS. Dočasná stabilita?: volební podpora politických stran v České republice v letech 1990-2010. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, 2013. ISBN 978-80-7419-160-2.
Výukové metody
Přednášky v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
Metody hodnocení
Zkouška za ústní pohovor + v prezenčním studiu referát v hodině, v kombinovaném studiu referát přednesený v rámci zkouškového pohovoru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, zima 2024.