B_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2022
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Kristina Lenkova, Ph.D. (cvičící)
Garance
Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_MarFS/pFPH: Út 17:30–18:14 E307, Út 18:15–19:00 E307, K. Lenkova
B_MarFS/vFPH: So 12. 2. 14:00–15:30 E307, 15:45–17:15 E307, So 12. 3. 14:00–15:30 E401, 15:45–17:15 E401, So 9. 4. 14:00–15:30 E401, 15:45–17:15 E401, K. Lenkova
Předpoklady
Pro tento kurz nejsou žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení se základy Marketingu, jeho komponenty, tvorbou marketingových strategií a komunikačního mixu. Studenty se seznámí se specifickými stánky Marketingu v oblasti finančních služeb. V rámci poskytování příkladů se naučí používat různé komponenty marketingového mixu a pochopí jejích přidanou hodnotu pro růst firmy.
Výstupy z učení
- Definice Marketingu
- Cíle a role Marketingu ve finančních službách
- Elementy komunikačního mixu i jejich vhodné použití
- Měřitelnost marketingových nástrojů
- Trendy a posun Marketingu v posledních dvou letech
Osnova
  • 1. Definice Marketingu a jeho strategický cíl
  • 2. Komunikační Mix
  • 3. PR jako klíčový element Marketingu
  • 4. Reklama a její hodnocení
  • 5. Ostatní elementy komunikačního mixu
  • 6. CSR, Sponsoring, Event management
  • 7. Brand positioning a tvorba kreativního konceptu
  • 8. Interní komunikace jako element integrované marketingové komunikace
  • 9. Marketing BtoB
  • 10. Výběrové řízení marketingové agentury
  • 11. Digitální Marketing
  • 12. Shrnutí obsahu kurzu
Literatura
    doporučená literatura
  • Petr Pištělák, Zvyšte obrat a zisk firmy, 2018
  • Miroslav Karlíček a kolektiv, Marketingová komunikace, dotisk 2020
  • Jana Přikrylová, Hana Jahodová, Moderní Marketingová Komunikace, 2010
Výukové metody
Interaktivní přednášký
Metody hodnocení
Účast do diskuze v rámci přednášky, 2 kvízy v rámci kurzu, závěrečná písemní zkouška
Informace učitele
konzultace přes email nebo po dohodě i osobně
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024, léto 2025.