B_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2023
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Kristina Lenkova, Ph.D. (cvičící)
Garance
Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_MarFS/pFPH: St 14:00–14:44 E225, St 14:45–15:30 E225, K. Lenkova
B_MarFS/vFPH: Pá 24. 2. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, So 11. 3. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, Pá 14. 4. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, K. Lenkova
Předpoklady
Pro tento kurz nejsou žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámení se s základy Marketingu, s jeho komponenty, s tvorbou marketingových strategií a komunikačního mixu. Studenty se seznámí také se specifiky Marketingu v oblasti finančních služeb hlavně na základě praktických příkladů marketingových aktivit ve finančním/bankovním sektoru v ČR. V rámci poskytování příkladů se naučí používat a pracovat s různými komponenty marketingového a komunikačního mixu a pochopí jejích přidanou hodnotu pro růst firmy.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student schopný úspěšně porozumět následující body: - Definice Marketingu;
- Cíle a role Marketingu ve finančních službách;
- Elementy komunikačního mixu a jejich vhodné použití;
- Měřitelnost marketingových nástrojů;
- Trendy a posun Marketingu v čase;
Osnova
  • 1. Definice Marketingu a jeho strategický cíl 2. Elementy Marketingového mixu - produkt a cena 3. Elementy Marketingového mixu - místo a reklama 4. Komunikační mix 5. Reklama a její hodnocení 6. PR jako klíčový element komunikačního mixu 7. Ostatní elementy komunikačního mixu 8. Digitální Marketing 9. Osobní prodej a Marketing BtoB 10.Alternativní Marketing 11.Brand positioning a tvorba kreativního konceptu 12.Výběr kreativní agentury
Literatura
    doporučená literatura
  • Petr Pištělák, Zvyšte obrat a zisk firmy, 2018
  • Jana Přikrylová, Hana Jahodová, Moderní Marketingová Komunikace, 2010
  • Miroslav Karlíček a kolektiv, Marketingová komunikace, dotisk 2020
Výukové metody
Interaktivní přednášký, nutná fyzická prezence studentů v hodinách
Metody hodnocení
Aktivní účast v hodinách - 10%, 2 kvízy v rámci kurzu - káždý s váhou 10%, závěrečná písemní zkouška - 70%
Informace učitele
konzultace přes email nebo po dohodě i osobně
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2024, léto 2025.