B_BrM Brand Management

Vysoká škola finanční a správní
léto 2023
Rozsah
2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Kristina Lenkova, Ph.D. (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_BrM/cMMO: Po 6. 2. 10:30–11:14 M22, 11:15–12:00 M22, 12:15–12:59 M22, 13:00–13:45 M22, Po 6. 3. 10:30–11:14 M22, 11:15–12:00 M22, 12:15–12:59 M22, 13:00–13:45 M22, Po 3. 4. 10:30–11:14 M22, 11:15–12:00 M22, 12:15–12:59 M22, 13:00–13:45 M22, V. Kunz
B_BrM/cMPH: každou lichou středu 15:45–16:29 E307, každou lichou středu 16:30–17:15 E307, K. Lenkova
B_BrM/poMMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M27, každé liché úterý 13:00–13:45 M27, každé liché úterý 14:00–14:44 M27, každé liché úterý 14:45–15:30 M27, K. Lenkova
B_BrM/pxMPH: každé liché úterý 12:15–12:59 E230, každé liché úterý 13:00–13:45 E230, každé liché úterý 14:00–14:44 E230, každé liché úterý 14:45–15:30 E230, K. Lenkova
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Tento kurz si klade za cíl seznámit studenty s konceptem značky a hodnoty značky a také s hlavními kroky v procesu tvorby značky a řízení značky. Vysvětluje také roli marketingových a komunikačních strategií v procesu budování a udržování silné značky. Prozkoumáme vliv a důležitost spotřebitelského chování a zapojení zákazníků, které by měli marketéři zohlednit ve svém úsilí o vytvoření úspěšné značky. V tomto kurzu také probereme výzkumné techniky a analytické procesy, které budují systém měření a sledování rozvoje značky přispívající k vytváření a řízení efektivních a úspěšných strategií značky a produktu. Předmět se zaměřuje také na problematiku řízení globálních značek a jejich přizpůsobení v rámci lokálního prostředí. Součástí kurzu jsou zadání a semestrální projekt, kde si studenti budou moci vyzkoušet přípravu kreativního zadání, zhodnotit značku a strategii značky (včetně vyhodnocení jejích marketingových/komunikačních kampaní) vybraného produktu či organizační jednotky, jakož i připravit návrh na vytvoření strategie značky pro vznikající značku tak, aby byla zajištěna její úspěšnost.
Výstupy z učení
Cílem kurzu je, aby studenti: Pochopili podstatu brandingu, tvorby značky a řízení značky • Pochopili důležitost budování silné a úspěšné značky • Pochopili klíčové kroky a faktory ve snaze vytvořit a udržet úspěšnou značku • Seznamit se s technikami a metodami měření značky spravedlnost • Posoudit vývoj brandingu v důsledku digitalizace ve společnosti • Porozumět interakci mezi značkou a prvky marketingového a komunikačního mixu • Integrovat teorie, modely a analytické nástroje do informovaných rozhodnutí o značce • Porovnat a vyhodnotit strategie značky • Posoudit globální branding a nutnost a způsob, jak ji přizpůsobit místnímu prostředí • Navrhovat kroky k posílení značky
Osnova
  • 1. Úvod do kurzu a přehled témat, etická problematika a problematika udržitelnosti v brandingu 2. Brand (re) Positioning 3. Řízení a měření "Brand Equity" 4. Hlavní elementy tvořící obchodní značky 5. Komunikační strategie obchodní značky (brandu) 6. Výzvy k vývoji obchodní značky v éře digitalizace 7. Management co-brandingu při budování brand equity 8. Měření výkonosti značky (brandu) 9. Audit značky 10. Řízení značky (brandu) v čase 11. Vývoj a management globálních značek (brandů) 12. Shrnutí a prezentace studentských projektů
Literatura
    povinná literatura
  • KELLER, Kevin Lane and SWAMINATHAN, Vanitha, 2020. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Fifth edition, global edition. 978-1-292-31496-9
  • David A. Aaker, Managing Brand Equity, 2009
  • Kenneth E. Clow & Donald Baack, Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, 8th Edition, Pearson
    doporučená literatura
  • Kotler, P., Keller, K.L., 2013. Marketing management. Grada
  • David A. Aaker, Alexander L. Biel, Brand Equity and Advertising, Advertising’s Role in Building Strong Brands, 2013
Výukové metody
přednášky cvičení dva domácí úkoly semestrální projekt
Metody hodnocení
Fyzická přítomnost studenta na hodině je povinná. Výjimky jsou povoleny pouze na základě povolení školy pro online přítomnost nebo po předchozí dohodě s vyučujícím. Účast ve výuce se také uděluje % z celkového hodnocení. Pokud budete bez důvodu nepřítomni více než 2krát, vaše známka se sníží. Účast znamená pokaždé přispívat do třídy prostřednictvím diskusí, odpovídání a kladení otázek. Podělte se o své znalosti a pohled s třídou. A 100-90 B 89-80 C 79-70 D 69-60 E 59 - 50 F - míň než 50
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024, léto 2025.