VSFS:B_BrM Brand Management - Informace o předmětu
B_BrM Brand Management
Vysoká škola finanční a správníléto 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 12 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Kristina Lenkova, Ph.D. (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_BrM/cMMO: Po 6. 2. 10:30–11:14 M22, 11:15–12:00 M22, 12:15–12:59 M22, 13:00–13:45 M22, Po 6. 3. 10:30–11:14 M22, 11:15–12:00 M22, 12:15–12:59 M22, 13:00–13:45 M22, Po 3. 4. 10:30–11:14 M22, 11:15–12:00 M22, 12:15–12:59 M22, 13:00–13:45 M22, V. Kunz
B_BrM/cMPH: každou lichou středu 15:45–16:29 E307, každou lichou středu 16:30–17:15 E307, K. Lenkova
B_BrM/poMMO: každé liché úterý 12:15–12:59 M27, každé liché úterý 13:00–13:45 M27, každé liché úterý 14:00–14:44 M27, každé liché úterý 14:45–15:30 M27, K. Lenkova
B_BrM/pxMPH: každé liché úterý 12:15–12:59 E230, každé liché úterý 13:00–13:45 E230, každé liché úterý 14:00–14:44 E230, každé liché úterý 14:45–15:30 E230, K. Lenkova - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Tento kurz si klade za cíl seznámit studenty s konceptem značky a hodnoty značky a také s hlavními kroky v procesu tvorby značky a řízení značky. Vysvětluje také roli marketingových a komunikačních strategií v procesu budování a udržování silné značky. Prozkoumáme vliv a důležitost spotřebitelského chování a zapojení zákazníků, které by měli marketéři zohlednit ve svém úsilí o vytvoření úspěšné značky. V tomto kurzu také probereme výzkumné techniky a analytické procesy, které budují systém měření a sledování rozvoje značky přispívající k vytváření a řízení efektivních a úspěšných strategií značky a produktu. Předmět se zaměřuje také na problematiku řízení globálních značek a jejich přizpůsobení v rámci lokálního prostředí. Součástí kurzu jsou zadání a semestrální projekt, kde si studenti budou moci vyzkoušet přípravu kreativního zadání, zhodnotit značku a strategii značky (včetně vyhodnocení jejích marketingových/komunikačních kampaní) vybraného produktu či organizační jednotky, jakož i připravit návrh na vytvoření strategie značky pro vznikající značku tak, aby byla zajištěna její úspěšnost.
- Výstupy z učení
- Cílem kurzu je, aby studenti: Pochopili podstatu brandingu, tvorby značky a řízení značky • Pochopili důležitost budování silné a úspěšné značky • Pochopili klíčové kroky a faktory ve snaze vytvořit a udržet úspěšnou značku • Seznamit se s technikami a metodami měření značky spravedlnost • Posoudit vývoj brandingu v důsledku digitalizace ve společnosti • Porozumět interakci mezi značkou a prvky marketingového a komunikačního mixu • Integrovat teorie, modely a analytické nástroje do informovaných rozhodnutí o značce • Porovnat a vyhodnotit strategie značky • Posoudit globální branding a nutnost a způsob, jak ji přizpůsobit místnímu prostředí • Navrhovat kroky k posílení značky
- Osnova
- 1. Úvod do kurzu a přehled témat, etická problematika a problematika udržitelnosti v brandingu 2. Brand (re) Positioning 3. Řízení a měření "Brand Equity" 4. Hlavní elementy tvořící obchodní značky 5. Komunikační strategie obchodní značky (brandu) 6. Výzvy k vývoji obchodní značky v éře digitalizace 7. Management co-brandingu při budování brand equity 8. Měření výkonosti značky (brandu) 9. Audit značky 10. Řízení značky (brandu) v čase 11. Vývoj a management globálních značek (brandů) 12. Shrnutí a prezentace studentských projektů
- Literatura
- povinná literatura
- KELLER, Kevin Lane and SWAMINATHAN, Vanitha, 2020. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Fifth edition, global edition. 978-1-292-31496-9
- David A. Aaker, Managing Brand Equity, 2009
- Kenneth E. Clow & Donald Baack, Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, 8th Edition, Pearson
- doporučená literatura
- Kotler, P., Keller, K.L., 2013. Marketing management. Grada
- David A. Aaker, Alexander L. Biel, Brand Equity and Advertising, Advertising’s Role in Building Strong Brands, 2013
- Výukové metody
- přednášky cvičení dva domácí úkoly semestrální projekt
- Metody hodnocení
- Fyzická přítomnost studenta na hodině je povinná. Výjimky jsou povoleny pouze na základě povolení školy pro online přítomnost nebo po předchozí dohodě s vyučujícím. Účast ve výuce se také uděluje % z celkového hodnocení. Pokud budete bez důvodu nepřítomni více než 2krát, vaše známka se sníží. Účast znamená pokaždé přispívat do třídy prostřednictvím diskusí, odpovídání a kladení otázek. Podělte se o své znalosti a pohled s třídou. A 100-90 B 89-80 C 79-70 D 69-60 E 59 - 50 F - míň než 50
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2023/B_BrM