VSFS:B_NDA Netnografie - Informace o předmětu
B_NDA Netnografie a digitální antropologie
Vysoká škola finanční a správníléto 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Giuseppe Maiello, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_NDA/poMMO: každé liché úterý 14:00–14:44 M15, každé liché úterý 14:45–15:30 M15, každé liché úterý 15:45–16:29 M15, každé liché úterý 16:30–17:15 M15, kromě Út 11. 4. ; a Út 11. 4. 14:00–17:15 M25, G. Maiello
B_NDA/pxMPH: každé liché úterý 14:00–14:44 E004, každé liché úterý 14:45–15:30 E004, každé liché úterý 15:45–16:29 E004, každé liché úterý 16:30–17:15 E004, G. Maiello
B_NDA/vMPH: So 4. 2. 14:00–15:30 E401, 15:45–17:15 E401, Pá 17. 2. 14:00–15:30 E401, 15:45–17:15 E401, Pá 3. 3. 14:00–15:30 E401, 15:45–17:15 E401, G. Maiello - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Využití netnografické metody reprezentuje jednu z nejmodernějších forem marketingového a spotřebitelského výzkumu. Netnografie a digitální antropologie se protínají s jinými tradičními sociálně vědními disciplínami, jako jsou sociologie, antropologie, etnografie, geografie apod. Cílem předmětu je obeznámit studenty s vývojem digitální antropologie a pomocí netnografické metodologie je zasvětit do této disciplíny. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou schopni provést profesionální kvalitativní výzkum na základě on line dat a budou rozumět metodologii vytváření netnografické analýzy pro firmy nebo pro výzkumné instituce.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen: - provést netnografický výzkum; - pochopit, jak shromažďovat údaje o sociálních médiích; - objevit a uspořádat netnografická data; - prezentovat a publikovat svou netnografickou analýzu.
- Osnova
- 1. Úvod do netnografie a digitální antropologie 2. Digitální antropologie a tradiční antropologie 3. Vytváření a používání dat v netnografické praxi 4. Procedury, vývojové diagramy, aktualizace a pravidla 5. Pět kroků ke sběru dat na sociálních médiích 6. Analýya výzkumných dat 7. Žurnálování a organizování dat 8. Kombinace teleskopického a mikroskopického chápání 9. Transformace elementárních dat 10. Význam netnografických a digitálních dat 11. Prezentace a publikace netnografických dat 12. Případové studie, shrnutí a diskuze
- Literatura
- povinná literatura
- KOZINETS, Robert. Netnography. 3. vyd., London-Thousand Oaks: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-4470-7.
- CAREY, James. Communication as Culture: Essays on Media and Society, 2. vyd., New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-98975-6.
- doporučená literatura
- KOLEKTIV AUTORŮ. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7.
- COULDRY, Nick. Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practices. Cambridge: Polity Press, 2012. ISBN 978-0-745-63920-8
- CRESWELL, John. Research Design. Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 3. vyd., London: Sage 2009. ISBN 978-0761924425
- ZUBOFF, Shoshana. The age of Surveillance Capitalism: The Fight for the Future at the New Frontier of Power. New York: PubblicAffairs. ISBN 978-1610395694.
- Výukové metody
- Frontální výuka
- Metody hodnocení
- Zkouška formou ústního kolokvia
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2023/B_NDA