VSFS:B_SMaK_1 Struktura market. komunikací - Informace o předmětu
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací
Vysoká škola finanční a správnízima 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_SMaK_1/cMKL: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 K310, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 K310, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMKLks: Čt 26. 11. 19:15–20:45 K211, Čt 3. 12. 15:45–17:15 K211, Čt 10. 12. 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každé liché pondělí 12:15–12:59 M01, každé liché pondělí 13:00–13:45 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou lichou středu 10:30–11:14 E225, každou lichou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou lichou středu 12:15–12:59 E126, každou lichou středu 13:00–13:45 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každé sudé úterý 14:00–14:44 E222, každé sudé úterý 14:45–15:30 E222, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM4PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E225, každou sudou středu 11:15–12:00 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 K212, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 K212, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M01, každé liché pondělí 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 12:15–12:59 E007KC, každou sudou středu 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/uM1aPH: Út 6. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, Út 13. 10. 19:15–20:45 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/uM1bPH: Út 29. 9. 15:45–17:15 E227, Út 13. 10. 17:30–19:00 E227, Út 20. 10. 19:15–20:45 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: Pá 2. 10. 15:30–17:00 M25, Pá 23. 10. 13:45–15:15 M25, Pá 6. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: So 21. 11. 11:30–13:00 E125, 14:00–15:30 E125, Pá 8. 1. 15:30–17:00 E125, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 24. 10. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, Pá 6. 11. 15:30–17:00 E126, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM4PH: Pá 2. 10. 13:45–15:15 E127, 15:30–17:00 E127, Pá 23. 10. 15:30–17:00 E127, K. Eliáš - Předpoklady
- Předpoklady:Pedagog předpokládá, že studenti se zabývají danou tématikou se zájmem o zvolený obor. Vyučující podává strukturovanou informaci o historickém vývoji oboru, jeho dějinných proměnách, současném stavu a struktuře. Soustředí se na výklad druhové rozmanitosti jednotlivých komunikačních kategorií - reklamy, PR, podpory prodeje, osobního prodeje a direct marketingu. Bude sledovat postupnou proměnu reklamy - jako nejstarší formy MK - v univerzální nástroj efektivní komunikace, který je díky univerzální metodice postupně využíván ve stále větší šíři v oblasti kultury, společenských hnutí, výchovných programů státu a jeho institucí, v politice. Zároveň v rámci cvičení budou studenti vedeni k analytickému posouzení marketingových komunikátů a komunikačních kampaní.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cílem kurzu je prezentovat marketingové komunikace v jejich konkrétně historickém vývojovém trendu, s potřebným přesahem do prognostických úvah o možných formách dalšího vývoje. Studenti budou znát základní charakteristiky jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a budou schopni posoudit vhodnost nasazení jednotlivých nástrojů v konkrétní propagační aktivitě. Tuto schopnost prokáží v rámci cvičení.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – výzkum, segmentace, targeting, positioning, propagační akce, komunikační strategie. Spolupráce s komunikační agenturou Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
- Literatura
- PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 • KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 •
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet SMaK1 je ukončen v ZS zápočtem, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku – prezentace v rámci cvičení. V termínech stanovených pedagogem zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku, prezentace v rámci semináře pro PS 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga s termínem odevzdání do 3.prosince 2009 – rozsah min. 5 stran rukopisu + prezentace v rámci cvičení. Všechny práce budou odevzdány písemně a prezentovány v rámci cvičení. Získání nejméně 60 ze 100 možných bodů ze závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. V případě menšího bodového zisku než je 60, náhradní test.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předpokládám aktivní přístup studentů k přednášené látce, kvalitní a jazykově vytříbený text analýz a kultivovanou prezentaci v rámci cvičení. Zároveň automaticky předpokládám, že studenti sledují základní odbornou marketingovou časopiseckou literaturu věnovanou tematice MK v ČR.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2009/B_SMaK_1