VSFS:N_MMV Marketing Research Methods - Course Information
N_MMV Marketing Research Methods
University of Finance and AdministrationWinter 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MMV/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M25, each odd Wednesday 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: each even Monday 15:45–16:29 S24, each even Monday 16:30–17:15 S24, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: each odd Monday 17:30–18:14 S11, each odd Monday 18:15–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: each even Monday 17:30–18:14 S14, each even Monday 18:15–19:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: each odd Monday 10:30–11:14 M25, each odd Monday 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: each odd Monday 15:45–16:29 S01, each odd Monday 16:30–17:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Tue 8. 12. 19:15–20:45 S11, Tue 15. 12. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Tue 5. 1. 17:30–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Tue 24. 11. 17:30–19:00 S13, Tue 1. 12. 15:45–17:15 S13, 19:15–20:45 S13, Tue 8. 12. 17:30–19:00 S13, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Fri 20. 11. 15:30–17:00 K207, 17:15–18:45 K207, Fri 4. 12. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: Fri 13. 11. 15:30–17:00 M25, Fri 27. 11. 13:45–15:15 M25, Sat 28. 11. 8:00–9:30 M25, Sat 12. 12. 14:00–15:30 M25, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Sat 17. 10. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, Sat 31. 10. 11:30–13:00 S13, Sat 14. 11. 14:00–15:30 S13, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Sat 31. 10. 9:45–11:15 S26, Sat 14. 11. 15:45–17:15 S26, Sat 28. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, I. Petrová - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady: Absolvování BS, předmětů Marketing
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
- Syllabus (in Czech)
- V rámci předmětu bude věnována pozornost těmto tématům: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu.Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, panel, tazatelské sítě, principy a formy otázek, schéma dotazníku, výběr vzorku, terénní techniky) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum
- Literature
- Surynek, A., Komárková, R., Kašparová, E.: Základy sociologického výzkumu, Praha, Management Press 2001, ISBN 80-7261-038-4
- Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
- Přibová, M.: Marketingový výzkum v praxi, Praha 1996, ISBN 80-7169-299-9
- , M., J. Stávková: Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0385-8
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2009/N_MMV