N_MMV Marketing Research Methods

University of Finance and Administration
Winter 2009
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_MMV/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M25, each odd Wednesday 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: each even Monday 15:45–16:29 S24, each even Monday 16:30–17:15 S24, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: each odd Monday 17:30–18:14 S11, each odd Monday 18:15–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: each even Monday 17:30–18:14 S14, each even Monday 18:15–19:00 S14, I. Petrová
N_MMV/pMMO: each odd Monday 10:30–11:14 M25, each odd Monday 11:15–12:00 M25, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: each odd Monday 15:45–16:29 S01, each odd Monday 16:30–17:15 S01, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Tue 8. 12. 19:15–20:45 S11, Tue 15. 12. 17:30–19:00 S11, 19:15–20:45 S11, Tue 5. 1. 17:30–19:00 S11, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Tue 24. 11. 17:30–19:00 S13, Tue 1. 12. 15:45–17:15 S13, 19:15–20:45 S13, Tue 8. 12. 17:30–19:00 S13, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Fri 20. 11. 15:30–17:00 K207, 17:15–18:45 K207, Fri 4. 12. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: Fri 13. 11. 15:30–17:00 M25, Fri 27. 11. 13:45–15:15 M25, Sat 28. 11. 8:00–9:30 M25, Sat 12. 12. 14:00–15:30 M25, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Sat 17. 10. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, Sat 31. 10. 11:30–13:00 S13, Sat 14. 11. 14:00–15:30 S13, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Sat 31. 10. 9:45–11:15 S26, Sat 14. 11. 15:45–17:15 S26, Sat 28. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, I. Petrová
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Absolvování BS, předmětů Marketing
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Syllabus (in Czech)
  • V rámci předmětu bude věnována pozornost těmto tématům: 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu.Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, panel, tazatelské sítě, principy a formy otázek, schéma dotazníku, výběr vzorku, terénní techniky) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum
Literature
  • Surynek, A., Komárková, R., Kašparová, E.: Základy sociologického výzkumu, Praha, Management Press 2001, ISBN 80-7261-038-4
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Přibová, M.: Marketingový výzkum v praxi, Praha 1996, ISBN 80-7169-299-9
  • , M., J. Stávková: Marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0385-8
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2009/N_MMV