B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK_1/cMKL: každé sudé úterý 10:30–11:14 K206, každé sudé úterý 11:15–12:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M14, každou lichou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E129, každou sudou středu 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E122, každou sudou středu 14:45–15:30 E122, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E227, každou sudou středu 11:15–12:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každé sudé úterý 8:45–9:29 K206, každé sudé úterý 9:30–10:15 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M14, každou sudou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E007KC, každou sudou středu 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sMKL: St 10. 11. 14:00–15:30 K205, St 8. 12. 15:45–17:15 K206, 17:30–19:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1aPH: St 13. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, St 27. 10. 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: St 20. 10. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, St 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: So 23. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Pá 12. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Pá 26. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Pá 10. 12. 15:30–17:00 E128, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 27. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Pá 10. 12. 13:45–15:15 E129, K. Eliáš
Předpoklady
Správné pochopení přednášené a procvičované látky předpokládá základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Dvousemestrální předmět je koncipován jako uvedení do tematiky oboru marketingové komunikace. Zimní semestr se zabývá takovým typem marketingové komunikace (MK), pro nějž je charakteristická kombinace vědeckého poznání a výrazné kreativity. Tato kombinace pak nachází vyústění v efektivní přesvědčovací komunikaci, která vede ke změnám ve vědomí cílových skupin a návazně v jejich žádoucím chování. Předmět je strukturován jako 1+1 -P/C. Výuka se proto uskuteční formou kombinace přednášek a cvičení.
Osnova
  • 1.Historické předpoklady vývoje komerční komunikace, první formy soustředěné nabídky na trzích. 2.Charakteristika jednotlivých manažerských politik ve výrobě a obchodě od konce 19. století 3.Životní cyklus výrobku a nasazení jednotlivých nástrojů MK v jednotlivých fázích cyklu 4.Reklama a její historická role do současnosti, perspektivy reklamy v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 5.Podpora prodeje a její historická role do současnosti, perspektivy podpory prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 6.Public relations a jejich historická role do současnosti, perspektivy PR v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 7.Direkt marketing a jeho historická role do současnosti, perspektivy DM v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 8.Osobní prodej a jeho historická role do současnosti, perspektivy osobního prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 9.Dynamika konkurence, nonkonformní uvažování kreativců, faktory fragmentace a menší možnosti koncentrace komunikačního toku 10. Marketingová strategie 11. Fragmentace marketingových přístupů 12. Proč chybí synergie
Literatura
    povinná literatura
  • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně str.13-59
  • TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
  •  KOTLER, P.: Marketing v otázkách a odpovědích, Brno, Computer Press 2005, ISBN 80-251-0518-0, povinně str. 33-70
  • SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, povinně str. 391-441
  • PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2010, ISBN 978-80-247-3622-8, povinně str. 63-129
  •  KOTLER, P., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing – jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0921-X, povinně str. 21- 34
  •  CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25
  •  KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů – jak je rozpoznat a nespáchat, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0969-4, povinně str. 13-21
    doporučená literatura
  • PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6 – doporučen alespoň rámcový přehled základních tendencí vývoje
Výukové metody
12 přednášek doplněných praktickými případovými studiemi je doplněno 12 cvičeními, v nichž studenti analyzují konkrétní příklady aplikace MK v životě společnosti. V rámci cvičení studenti prostřednictvím PPT představují svá hodnocení podle zadání pedagoga. Témata prací jsou určena na první přednášce. V případě nesplnění práce v daném termínu je určena další, náhradní práce.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem, který student získává za 60 bodů v testu, který se píše v zápočtovém týdnu a za dostatečně kvalitní písemnou práci včetně její prezentace v ročníku. Studenti na poslední přednášce dostanou 50 otázek z probírané látky (tedy i z povinné literatury) a 10 z nich bude v testu.
Navazující předměty
Informace učitele
Jen upozorňuji, že účast na cvičení je povinná a toleruji maximálně 3 omluvené - vážnými důvody - neúčasti.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012.