VSFS:B_SMaK_1 Struktura mar. komunikací 1 - Informace o předmětu
B_SMaK_1 Struktura marketingových komunikací 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_SMaK_1/cMKL: každé sudé úterý 10:30–11:14 K206, každé sudé úterý 11:15–12:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/cMMO: každou lichou středu 8:45–9:29 M14, každou lichou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/cM1PH: každou sudou středu 12:15–12:59 E129, každou sudou středu 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM2PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E122, každou sudou středu 14:45–15:30 E122, K. Eliáš
B_SMaK_1/cM3PH: každou sudou středu 10:30–11:14 E227, každou sudou středu 11:15–12:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMKL: každé sudé úterý 8:45–9:29 K206, každé sudé úterý 9:30–10:15 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/pMMO: každou sudou středu 8:45–9:29 M14, každou sudou středu 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_SMaK_1/pMPH: každou sudou středu 8:45–9:29 E007KC, každou sudou středu 9:30–10:15 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK_1/sMKL: St 10. 11. 14:00–15:30 K205, St 8. 12. 15:45–17:15 K206, 17:30–19:00 K206, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1aPH: St 13. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, St 27. 10. 15:45–17:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK_1/sM1bPH: St 20. 10. 15:45–17:15 E227, 17:30–19:00 E227, St 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_SMaK_1/vMMO: So 23. 10. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Pá 12. 11. 12:00–13:30 M25, V. Kunz
B_SMaK_1/vM2PH: Pá 26. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Pá 10. 12. 15:30–17:00 E128, K. Eliáš
B_SMaK_1/vM3PH: So 27. 11. 9:45–11:15 E129, 11:30–13:00 E129, Pá 10. 12. 13:45–15:15 E129, K. Eliáš - Předpoklady
- Správné pochopení přednášené a procvičované látky předpokládá základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět je koncipován jako uvedení do tematiky oboru marketingové komunikace. Zimní semestr se zabývá takovým typem marketingové komunikace (MK), pro nějž je charakteristická kombinace vědeckého poznání a výrazné kreativity. Tato kombinace pak nachází vyústění v efektivní přesvědčovací komunikaci, která vede ke změnám ve vědomí cílových skupin a návazně v jejich žádoucím chování. Předmět je strukturován jako 1+1 -P/C. Výuka se proto uskuteční formou kombinace přednášek a cvičení.
- Osnova
- 1.Historické předpoklady vývoje komerční komunikace, první formy soustředěné nabídky na trzích. 2.Charakteristika jednotlivých manažerských politik ve výrobě a obchodě od konce 19. století 3.Životní cyklus výrobku a nasazení jednotlivých nástrojů MK v jednotlivých fázích cyklu 4.Reklama a její historická role do současnosti, perspektivy reklamy v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 5.Podpora prodeje a její historická role do současnosti, perspektivy podpory prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 6.Public relations a jejich historická role do současnosti, perspektivy PR v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 7.Direkt marketing a jeho historická role do současnosti, perspektivy DM v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 8.Osobní prodej a jeho historická role do současnosti, perspektivy osobního prodeje v konkurenci dalších nástrojů MK, hlavní média, výpovědní prostředky 9.Dynamika konkurence, nonkonformní uvažování kreativců, faktory fragmentace a menší možnosti koncentrace komunikačního toku 10. Marketingová strategie 11. Fragmentace marketingových přístupů 12. Proč chybí synergie
- Literatura
- povinná literatura
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně str.13-59
- TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
- KOTLER, P.: Marketing v otázkách a odpovědích, Brno, Computer Press 2005, ISBN 80-251-0518-0, povinně str. 33-70
- SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, povinně str. 391-441
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2010, ISBN 978-80-247-3622-8, povinně str. 63-129
- KOTLER, P., TRIAS DE BES, F.: Inovativní marketing – jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0921-X, povinně str. 21- 34
- CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25
- KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů – jak je rozpoznat a nespáchat, Praha Grada Publishing 2005, ISBN 80-247-0969-4, povinně str. 13-21
- doporučená literatura
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6 – doporučen alespoň rámcový přehled základních tendencí vývoje
- Výukové metody
- 12 přednášek doplněných praktickými případovými studiemi je doplněno 12 cvičeními, v nichž studenti analyzují konkrétní příklady aplikace MK v životě společnosti. V rámci cvičení studenti prostřednictvím PPT představují svá hodnocení podle zadání pedagoga. Témata prací jsou určena na první přednášce. V případě nesplnění práce v daném termínu je určena další, náhradní práce.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem, který student získává za 60 bodů v testu, který se píše v zápočtovém týdnu a za dostatečně kvalitní písemnou práci včetně její prezentace v ročníku. Studenti na poslední přednášce dostanou 50 otázek z probírané látky (tedy i z povinné literatury) a 10 z nich bude v testu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Jen upozorňuji, že účast na cvičení je povinná a toleruji maximálně 3 omluvené - vážnými důvody - neúčasti.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2010/B_SMaK_1