N_MMV Marketing Research Methods

University of Finance and Administration
Winter 2010
Extent and Intensity
1/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_MMV/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M17, each odd Wednesday 11:15–12:00 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: each odd Tuesday 8:45–9:29 S13, each odd Tuesday 9:30–10:15 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: each even Tuesday 10:30–11:14 S11, each even Tuesday 11:15–12:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: each even Tuesday 12:15–12:59 S11, each even Tuesday 13:00–13:45 S11, I. Petrová
N_MMV/pMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M17, each odd Wednesday 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: each even Tuesday 8:45–9:29 S32, each even Tuesday 9:30–10:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Tue 23. 11. 17:30–19:00 S32, Tue 7. 12. 15:45–17:15 S32, Tue 14. 12. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Tue 23. 11. 19:15–20:45 S26, Tue 30. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Tue 7. 12. 17:30–19:00 S26, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Fri 5. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Fri 3. 12. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: Sat 6. 11. 8:00–9:30 M26, 9:45–11:15 M26, Sat 20. 11. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Fri 5. 11. 15:30–17:00 S21, Fri 19. 11. 15:30–17:00 S21, Fri 3. 12. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Fri 19. 11. 17:15–18:45 S23, Fri 3. 12. 17:15–18:45 S23, Fri 17. 12. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, I. Petrová
Prerequisites (in Czech)
Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
Literature
    required literature
  • Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
  • Foret, M.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, Brno,2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
    recommended literature
  • Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
Teaching methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška (6 kreditů) Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
Assessment methods (in Czech)
Zápočet - Seminární práce - Projekt marketingového výzkumu podle zadání Studenti PS - účast na semináři ( 75%) Zkouška: Písemný test - ověření znalostí + case study
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/N_MMV