VSFS:N_MMV Marketing Research Methods - Course Information
N_MMV Marketing Research Methods
University of Finance and AdministrationWinter 2010
- Extent and Intensity
- 1/1. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Lucie Cviklová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Iva Petrová (seminar tutor)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Iva Petrová
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- N_MMV/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M17, each odd Wednesday 11:15–12:00 M17, M. Tomčík
N_MMV/cM1PH: each odd Tuesday 8:45–9:29 S13, each odd Tuesday 9:30–10:15 S13, I. Petrová
N_MMV/cM2PH: each even Tuesday 10:30–11:14 S11, each even Tuesday 11:15–12:00 S11, I. Petrová
N_MMV/cM3PH: each even Tuesday 12:15–12:59 S11, each even Tuesday 13:00–13:45 S11, I. Petrová
N_MMV/pMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M17, each odd Wednesday 9:30–10:15 M17, M. Tomčík
N_MMV/pMPH: each even Tuesday 8:45–9:29 S32, each even Tuesday 9:30–10:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1aPH: Tue 23. 11. 17:30–19:00 S32, Tue 7. 12. 15:45–17:15 S32, Tue 14. 12. 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, I. Petrová
N_MMV/uM1bPH: Tue 23. 11. 19:15–20:45 S26, Tue 30. 11. 17:30–19:00 S26, 19:15–20:45 S26, Tue 7. 12. 17:30–19:00 S26, I. Petrová
N_MMV/vMKL: Fri 5. 11. 17:15–18:45 K212, 19:00–20:30 K212, Fri 3. 12. 17:15–18:45 K211, 19:00–20:30 K211, L. Cviklová
N_MMV/vMMO: Sat 6. 11. 8:00–9:30 M26, 9:45–11:15 M26, Sat 20. 11. 9:45–11:15 M26, 11:30–13:00 M26, M. Tomčík
N_MMV/vM2PH: Fri 5. 11. 15:30–17:00 S21, Fri 19. 11. 15:30–17:00 S21, Fri 3. 12. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová
N_MMV/vM3PH: Fri 19. 11. 17:15–18:45 S23, Fri 3. 12. 17:15–18:45 S23, Fri 17. 12. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, I. Petrová - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování BS, předmětů Sociologie a Základy marketingu
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem kurzu je osvojení základních poznatků z oblasti marketingového výzkumu a prohloubit znalosti studentů v oblasti výzkumu trhu v souvislosti s marketingem a marketingovou komunikací. Konkrétně se zaměří na výklad výzkumu trhu, jeho specifika, způsoby provádění. Role a postavení marketingového výzkumu v marketingovém informačním systému. Proces a specifika marketingového výzkumu ve všech jeho fázích a oblastech. Úloha a specifické přístupy výzkumu trhu v jednotlivých oblastech marketingu: analýza konkurence, vývoj produktu, analýza cílové skupiny a efektivita marketingové komunikace, z hlediska potřeb a praktické využitelnosti. Studenti se seznámí i s novými poznatky, které naznačují další vývoj metodického aparátu.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek:¨ 1. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS 2. Předmět, definice, historie, objekt, proces a typy marketingového výzkumu 3. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací, vztah agentura - klient, zadání, nabídka 4. Metody marketingového výzkumu. Základní metody kvantitativního výzkumu (pozorování, dotazování, panel, výběr vzorku, terénní techniky, tazatelské sítě) 5. Základní trendy, nové metody a techniky pořizování a zpracování informací. 6. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní, asociační techniky) 7. Výzkumný instrument.Techniky sběru kvantitativních dat CATI, CAPI, PAPI,CASI, CAWI, TVmeter, oční kamera, aj. 8. Problematika zpracování a analýzy informací, typy ukazatelů, principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu syntéza poznatků z výzkumu trhu, predikce 9. Pozorování trhu a analýzy konkurence, segmentační metody, produktový výzkum (techniky výrobkového výzkumu) 10. Komunikační výzkumy a mediální projekty 11. Výzkum zákaznické spokojenosti, retence a loajality 12. Výzkum Image a hodnoty značky, cenový výzkum 13. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu
- Literature
- required literature
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum, Praha, Grada Publishing 2005, ISBN80-247-0966-X
- Foret, M.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky, Computer Press, Brno,2009, ISBN: 978-80-251-2183-2
- recommended literature
- Hauge, P.: Průzkum trhu, Praha, Computer Press 2003, ISBN 80-7226-917-8
- Teaching methods (in Czech)
- Vyučující metody: přednášky, cvičení Metody hodnocení: zápočet/Zkouška (6 kreditů) Zápočet: min. 75 % účast na semináři, vypracování seminární práce Zkouška: písemný zkušební test + včetně case study
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet - Seminární práce - Projekt marketingového výzkumu podle zadání Studenti PS - účast na semináři ( 75%) Zkouška: Písemný test - ověření znalostí + case study
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2010/N_MMV