VSFS:B_Rek Reklama - Informace o předmětu
B_Rek Reklama
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin/semestr pro KS. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící)
Ing. Eva Vojířová (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Rek/cMMO: každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 M01, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 M01, E. Vojířová
B_Rek/cM1PH: každé liché úterý 14:00–14:44 E227, každé liché úterý 14:45–15:30 E227, D. Pavlů
B_Rek/cM2PH: každou lichou středu 14:00–14:44 E306, každou lichou středu 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM3PH: každou sudou středu 14:00–14:44 E306, každou sudou středu 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek/cM4PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E024, každé liché úterý 13:00–13:45 E024, D. Pavlů
B_Rek/pMMO: Čt 15:45–16:29 M01, Čt 16:30–17:15 M01, E. Vojířová
B_Rek/pMPH: St 12:15–12:59 E007KC, St 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_Rek/uMKL: Út 18. 10. 17:30–19:00 K212, Út 25. 10. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, Út 15. 11. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, L. Lašek
B_Rek/uMPH: Út 4. 10. 17:30–19:00 E124, Út 18. 10. 17:30–19:00 E124, Út 15. 11. 17:30–19:00 E124, Út 29. 11. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, E. Staněk
B_Rek/vMMO: So 22. 10. 11:30–13:00 M25, So 12. 11. 8:00–9:30 M25, 9:45–11:15 M25, Pá 25. 11. 15:30–17:00 M25, 17:15–18:45 M25, E. Vojířová
B_Rek/vM2PH: Pá 25. 11. 17:15–18:45 E225, So 26. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, Pá 9. 12. 15:30–17:00 E225, 17:15–18:45 E225, E. Staněk
B_Rek/vM3PH: So 22. 10. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, So 26. 11. 14:00–15:30 E227, So 10. 12. 9:45–11:15 E227, 11:30–13:00 E227, E. Staněk - Předpoklady
- Předpokladem je absolvování výuky v předmětu Struktura marketingových komunikací B_Smak
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se specifikou reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingové komunikace, s reklamními prostředky, specifikou agentur apod. Výklad se zabývá reklamou jako formou komerční komunikace, která se v lidských dějinách objevuje souběžně s prvními formami komerčních vztahů a z níž se postupně odvíjejí další formy komunikace: Public Relations, Direkt Marketing, Sales Promotion, osobní prodej, návazně pak aplikace v oblasti politického marketingu a ve sféře sociální reklamy. Předmět je zakončen zkouškou a zápočtem:Zkouška probíhá formou 3 průběžných testů v týdnech přednášek: 43.,47.,50. Test obsahuje 15 otázek ze 30 možných, za každý test lze získat 150 bodů, úspěšný je test při zisku 100 bodů. Otázky k testu obdrží studenti týden předem.MÉNĚ NEŽ 100 bodů = opakování testu. Zápočet získá student za zpracování 3 konkrétních analýz reklamních jevů podle zadání pedagoga, a za kvalitní obhajobu formou veřejné prezentace v rámci cvičení.V analýze se soustředí především na strukturu hodnot, které konkrétní propagační aktivita prezentuje, na správnost volby cílové skupiny atd., podle zadání pedagoga. Termíny odevzdání studií průběžně podle pokynů pedagoga.
- Osnova
- -připomenutí základních vývojových trendů v historii reklamy -postavení reklamy v systému IMK -reklamní strategie -základní principy fungování reklamy -základní modely reklamního působení: AIDA atd. -typy reklamních stylů ve světě - interkulturní odlišnosti -reklamní apely -specifika komunikace značky -základní nosiče reklamního sdělení a jejich specifika -výběr apelů a jejich informační a přesvědčovací role -komunikační agentury a jejich typologie -současná charakteristika reklamního trhu v ČR a hlavní tendence jeho vývoje
- Literatura
- povinná literatura
- Pelsmacker, P.D., Guens, M., Bergh, J.:Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003
- Přikrylová, J., Jahodová, H.:Moderní marketingová komunikace.Praha:Grada Publishing 2010
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
- doporučená literatura
- Clow, K.E., Baack,D.:Reklama, propagace, marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008
- Kleinová,N.: Bez loga. Praha:Dokořán 2005
- Výukové metody
- Teoretická příprava kombinovaná s cvičením - analýzy konkrétních reklamních komunikátů
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, rozhovor nad výsledky testů 3 písemné analýzy konkrétních reklamních projevů podle zadání
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2011/B_Rek