VSFS:N_PVM Publikum a veřejné mínění - Informace o předmětu
N_PVM Publikum a veřejné mínění
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D. (cvičící)
Dr. Ján Mišovič, CSc. (cvičící) - Garance
- Dr. Ján Mišovič, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Monika Kozlerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PVM/pMMO: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 M23, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 M23, každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 M23, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 M23, V. Ješko
N_PVM/pMPH: Út 10:30–11:14 S21, Út 11:15–12:00 S21, J. Mišovič
N_PVM/uMrPH: Út 22. 11. 15:45–17:15 S13, 17:30–19:00 S13, Út 6. 12. 14:00–15:30 S26, Út 13. 12. 15:45–17:15 S13, 17:30–19:00 S13, J. Mišovič
N_PVM/vMrPH: So 12. 11. 14:00–15:30 S11, So 26. 11. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, So 10. 12. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, J. Mišovič - Předpoklady
- Navazuje na předmět Formování veřejného mínění a rozvíjí témata , jenž objasňují faktory působení publika a jeho zájmové orientace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je charakterizovat důležité rysy veřejného mínění v současnosti ve srovnání se stavem v 90. letech 20. století
- Osnova
- 1. Základní charakteristiky veřejného mínění na začátku 21. století 2. Dnešní chápání publika – veřejnosti, rozdílné podmínky minulého vývoje 3. Formování mínění a osobnost z hlediska teoretických koncepcí 4. Politická socializace a jednotlivec 5. Vztah publika k formování diskusních témat 6. Symbolismus, přesvědčování a formování publika 7. Politické mýty a publikum 8. Publikum z hlediska genderového pojetí 9. Publikum ve vazbách na sociální strukturu 10. Publikum z hlediska volebního chování 11. Publikum a domácí politické události 12. Publikum a zahraničně politické události
- Literatura
- povinná literatura
- Mišovič, J. a kol. Od A do Z ve výzkumech věřejného mínění , Divišov. Orego. 2010.
- Maříková H. a kol. Jaká je naše společnost. Praha. SLON.2010.
- Kalvas. F. Nastolování agendy. Plzeň.. ZČU. 2009.
- doporučená literatura
- Kunštát, D. a ko. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti.SOÚ AV ČR. Praha . 2006 l.
- Škodová, M. Nečas,V. Veřejná a mediální agenda:komparativní analýza, tematizace veřejné sféry.Professional Publishing. Praha. 2009.
- Krejčí, J. (ed). Kvalita výzkumu volebních preferencí.Praha. Sociologický ústav. 2004.
- neurčeno
- Shiraev, E., Sobel, R. People and their opinions. London. Pearsons. 2006
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek v prezenční formě studia a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia.Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.
- Metody hodnocení
- písemný zkušební text. Ke zkoušce si každý student připravý 5 hesel z oblasti teorie veřejného mínění a 5 hesel z historie a osobností veřejného mínění z publikace Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění. V rámci druhé části zkoušky student pohovoří o jednom z předložených pojmů podle výběru vyučujícího.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2011/N_PVM