VSFS:N_PVM Publikum a veřejné mínění - Informace o předmětu
N_PVM Publikum a veřejné mínění
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D. (cvičící)
Dr. Ján Mišovič, CSc. (cvičící) - Garance
- Dr. Ján Mišovič, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PVM/cMPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S34, každé sudé úterý 14:45–15:30 S34, J. Mišovič
N_PVM/pMPH: každé sudé úterý 12:15–12:59 S34, každé sudé úterý 13:00–13:45 S34, J. Mišovič
N_PVM/uMPH: Út 8. 2. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 15. 2. 15:45–17:15 S11, J. Mišovič
N_PVM/vMKL: Pá 11. 2. 15:30–17:00 K212, Pá 4. 3. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, J. Mišovič
N_PVM/vMMO: Pá 25. 3. 13:45–15:15 M22, Pá 8. 4. 12:00–13:30 M22, 13:45–15:15 M22, V. Ješko
N_PVM/vMPH: So 9. 4. 14:00–15:30 S26, So 30. 4. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, J. Mišovič - Předpoklady
- Navazuje na předmět Formování veřejného mínění a rozvíjí témata , jenž objasňují faktory působení publika a jeho zájmové orientace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je charakterizovat důležité rysy veřejného mínění v současnosti ve srovnání se stavem v 90. letech 20. století
- Osnova
- ¨1. Základní charakteristiky veřejného mínění na začátku 21. století 2. Dnešní chápání publika – veřejnosti, rozdílné podmínky minulého vývoje 3. Formování mínění a osobnost z hlediska teoretických koncepcí 4. Politická socializace a jednotlivec 5. Vztah publika k formování diskusních témat 6. Symbolismus, přesvědčování a formování publika 7. Politické mýty a publikum 8. Publikum z hlediska genderového pojetí 9. Publikum ve vazbách na sociální strukturu 10. Publikum z hlediska volebního chování 11. Publikum a domácí politické události 12. Publikum a zahraničně politické události
- Literatura
- povinná literatura
- Maříková H. a kol. Jaká je naše společnost. Praha. SLON.2010.
- Mišovič, J. a kol. Od A do Z ve výzkumech věřejného mínění , Divišov. Orego. 2010.
- Kalvas. F. Nastolování agendy. Plzeň.. ZČU. 2009.
- doporučená literatura
- Krejčí, J. (ed). Kvalita výzkumu volebních preferencí.Praha. Sociologický ústav. 2004.
- Kunštát, D. a ko. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti.SOÚ AV ČR. Praha . 2006 l.
- Shiraev, E., Sobel, R. People and their opinions. London. Pearsons. 2006.
- Škodová, M. Nečas,V. Veřejná a mediální agenda:komparativní analýza, tematizace veřejné sféry.Professional Publishing. Praha. 2009.
- Výukové metody
- Přednáška,seminář
- Metody hodnocení
- zápočet (2 kredity) na základě aktivní účasti na semináři, resp. vypracování seminárních prací
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2011/N_PVM