N_PVM Publikum a veřejné mínění

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D. (cvičící)
Dr. Ján Mišovič, CSc. (cvičící)
Garance
Dr. Ján Mišovič, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PVM/cMPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S34, každé sudé úterý 14:45–15:30 S34, J. Mišovič
N_PVM/pMPH: každé sudé úterý 12:15–12:59 S34, každé sudé úterý 13:00–13:45 S34, J. Mišovič
N_PVM/uMPH: Út 8. 2. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Út 15. 2. 15:45–17:15 S11, J. Mišovič
N_PVM/vMKL: Pá 11. 2. 15:30–17:00 K212, Pá 4. 3. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, J. Mišovič
N_PVM/vMMO: Pá 25. 3. 13:45–15:15 M22, Pá 8. 4. 12:00–13:30 M22, 13:45–15:15 M22, V. Ješko
N_PVM/vMPH: So 9. 4. 14:00–15:30 S26, So 30. 4. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, J. Mišovič
Předpoklady
Navazuje na předmět Formování veřejného mínění a rozvíjí témata , jenž objasňují faktory působení publika a jeho zájmové orientace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je charakterizovat důležité rysy veřejného mínění v současnosti ve srovnání se stavem v 90. letech 20. století
Osnova
  • ¨1. Základní charakteristiky veřejného mínění na začátku 21. století 2. Dnešní chápání publika – veřejnosti, rozdílné podmínky minulého vývoje 3. Formování mínění a osobnost z hlediska teoretických koncepcí 4. Politická socializace a jednotlivec 5. Vztah publika k formování diskusních témat 6. Symbolismus, přesvědčování a formování publika 7. Politické mýty a publikum 8. Publikum z hlediska genderového pojetí 9. Publikum ve vazbách na sociální strukturu 10. Publikum z hlediska volebního chování 11. Publikum a domácí politické události 12. Publikum a zahraničně politické události
Literatura
    povinná literatura
  • Maříková H. a kol. Jaká je naše společnost. Praha. SLON.2010.
  • Mišovič, J. a kol. Od A do Z ve výzkumech věřejného mínění , Divišov. Orego. 2010.
  • Kalvas. F. Nastolování agendy. Plzeň.. ZČU. 2009.
    doporučená literatura
  • Krejčí, J. (ed). Kvalita výzkumu volebních preferencí.Praha. Sociologický ústav. 2004.
  • Kunštát, D. a ko. České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti.SOÚ AV ČR. Praha . 2006 l.
  • Shiraev, E., Sobel, R. People and their opinions. London. Pearsons. 2006.
  • Škodová, M. Nečas,V. Veřejná a mediální agenda:komparativní analýza, tematizace veřejné sféry.Professional Publishing. Praha. 2009.
Výukové metody
Přednáška,seminář
Metody hodnocení
zápočet (2 kredity) na základě aktivní účasti na semináři, resp. vypracování seminárních prací
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012.