VSFS:NA_MMIT Marketing Manag. of Int. Trade - Informace o předmětu
NA_MMIT Marketing Management of International Trade
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 1/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mitchell R Young (cvičící)
- Garance
- Mitchell R Young
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NA_MMIT/cBMPH: každé liché úterý 17:30–18:14 S14, každé liché úterý 18:15–19:00 S14, M. Young
NA_MMIT/pBMPH: každé liché úterý 15:45–16:29 S14, každé liché úterý 16:30–17:15 S14, M. Young - Předpoklady
- There are no prerequisites for this course
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should be able to understand and explain an international trade aspects, forces and issues related to conducting business abroad. Students should be also able to understand strategic marketing activities and HR-related activities needed for managing international business operations.
- Osnova
- 1/ International trade development
- 2/ Dynamics and the influence of external forces
- 3/ Entry modes for international business
- 4/ Developing international strategies
- 5/ International marketing
- 6/ Marketing Research;
- 7/ Creating and leveraging knowledge
- 8/ Managing business plans;
- 9 + 10/ Managing HR
- Literatura
- CHRISTOPHER A. BARTLETT, Christopher A.Sumantra Ghoshal. Transnational management: text, cases, and readings in cross-border management. 4th ed. Boston, Mass: Irwin, 2004. ISBN 00-712-3228-1.
- GRIFFIN, Ricky W a Michael W PUSTAY. International business. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, c2010, xxiv, 630 p. ISBN 978-013-7153-732.
- PRIDE, William M a O FERRELL. Marketing. 16th ed., 2012 ed. Mason, OH: South-Western, Cengage Learning, c2012, 1 v. (various pagings). ISBN 11-115-2619-2.
- Výukové metody
- Five seminars, lectures combined with group case study presentations. Students in part time study program should attend 50% of seminars as a minimum.
- Metody hodnocení
- Final exam based on test (60% points min) and individual assessment of readings (details in seminar).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
b0.
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2013/NA_MMIT