NA_MMIT Marketing Management of International Trade

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
2/0. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mitchell R Young (cvičící)
Ing. Miloš Krejčí (pomocník)
Garance
Mitchell R Young
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Dina Riegerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NA_MMIT/pBMPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 S14, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S14, každé sudé pondělí 15:45–16:29 S14, každé sudé pondělí 16:30–17:15 S14, M. Young
Předpoklady
There are no prerequisites for this course
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to understand and explain an international trade aspects, forces and issues related to conducting business abroad. Students should be also able to understand strategic marketing activities and HR-related activities needed for managing international business operations.
Osnova
  • 1/ International trade development
  • 2/ Dynamics and the influence of external forces
  • 3/ Entry modes for international business
  • 4/ Developing international strategies
  • 5/ International marketing
  • 6/ Marketing Research;
  • 7/ Creating and leveraging knowledge
  • 8/ Managing business plans;
  • 9 + 10/ Managing HR
Literatura
  • GRIFFIN, Ricky W a Michael W PUSTAY. International business. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, c2010, xxiv, 630 p. ISBN 978-013-7153-732.
  • PRIDE, William M a O FERRELL. Marketing. 16th ed., 2012 ed. Mason, OH: South-Western, Cengage Learning, c2012, 1 v. (various pagings). ISBN 11-115-2619-2.
  • CHRISTOPHER A. BARTLETT, Christopher A.Sumantra Ghoshal. Transnational management: text, cases, and readings in cross-border management. 4th ed. Boston, Mass: Irwin, 2004. ISBN 00-712-3228-1.
Výukové metody
Five seminars, lectures combined with group case study presentations. Students in part time study program should attend 50% of seminars as a minimum.
Metody hodnocení
Final exam based on test (60% points min) and individual assessment of readings (details in seminar).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
b0.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2013, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.