NA_MMIT Marketing Management of International Trade

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/0. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Ilona Bergquist, MBA (cvičící)
Ing. Miloš Krejčí (pomocník)
Garance
Ing. Pavla Břečková, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NA_MMIT/pBM1PH: Po 10. 10. 17:30–19:00 S34, Po 31. 10. 17:30–19:00 S34, Po 7. 11. 17:30–19:00 S34, Po 21. 11. 17:30–19:00 S34, Po 28. 11. 17:30–19:00 S34, I. Bergquist
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
To gain a good understanding of international trade aspects, forces and issues related to conducting business abroad. To acquire knowledge about strategic marketing activities and HR-related activities needed for managing international business operations.
Osnova
  • International trade development, dynamics and the influence of external forces Entry modes for international business and developing international strategies International marketing Marketing Research; Creating and leveraging knowledge Managing business plans; Managing HR
Literatura
    povinná literatura
  • Barlett, Ghoshal, Birkinshaw: Transnational Management. McGrawHill 2004
  • Griffin, Pustay: International Business. Pearson Prentice Hall 2007
    neurčeno
  • Pride, Ferrell: Marketing. SouthWestern Cengage Learning2010 Edition)
Výukové metody
Five seminars, lectures combined with group case study presentations. Students in part time study program should attend 50% of seminars as a minimum.
Metody hodnocení
Final exam based on test and individual assessment of readings (details in seminar).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.