B_NIS Návrh informačních systémů

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Stanislava Mildeová, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Stanislava Mildeová, CSc.
Katedra informatiky a matematiky (FES, KIM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Barbora Ptáčková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_NIS/pAPH: Út 14:00–14:44 E128, Út 14:45–15:30 E128, S. Mildeová
Předpoklady
Předmět nemá specifické vstupní předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz seznamuje s pojmy data, informace, znalosti. Učením identifikovat informační potřebu uživatele (manažera) a provést analýzu a syntézu problému/systému rozvíjí schopnosti studentů navrhnout adekvátní informační systém. Aktivní zvládnutí obsahu předmětu je realizováno prostřednictvím vypracování případové studie modelu manažerské hry. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: • pracovat s pojmy data, informace, znalosti, • identifikovat informační potřebu, • provádět systémovou analýzu a syntézu, • navrhovat informační a znalostní podporu procesů organizace.
Osnova
  • 1.data, informace, znalosti 2.informační potřeba uživatele (manažera) 3.metody analýzy/intertretace informací 4.ICT nástroje pro práci s informacemi 5.analýza a syntéza problému/systému 6.mentální a znalostní mapa 7.model, formalizovaný model 8.kontextuální a data flow diagram 9.systém, informační systém 10.návrh informačního systému, úvodní studie systému 11.případová studie modelu manažerské hry 12.grafické uživatelské rozhraní
Literatura
    povinná literatura
  • MILDEOVÁ, S.: Systémy pro podporu rozhodování: cvičebnice. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1631-8.
    neurčeno
  • CHLAPEK, Dušan, ŘEPA, Václav, STANOVSKÁ, Iva. Analýza a návrh Informačních Systémů. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1782-7.
Výukové metody
Kurz kombinuje tradiční metody akademického vzdělávání a inovační metody kreativního a zkušenostního učení se: 1. Klasické výukové metody přednáška, instruktáž 2. Aktivizující metody diskuse, metody heuristické, metody situační a inscenační, didaktické hry 3. Komplexní metody skupinová a kooperativní výuka, individualizovaná výuka, kritické a systémové myšlení, Brainstorming, projektová výuka v týmech, výuka podporovaná počítačem, simulační modelování a experimentování
Metody hodnocení
Forma přednášek v prezenční formě studia. Forma řízených konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast v prezenčním studiu je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, budou v průběhu semestru nebo po jeho skončení zadány dodatečné studijní povinnosti. Předmět je zakončen zápočtem. Podmínkou udělení zápočtu je správné řešení případové studie.
Informace učitele
Nošení vlastních notebooků je vítáno (nepovinné).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.