VSFS:B_RM_B Retail Management B - Informace o předmětu
B_RM_B Retail Management B
Vysoká škola finanční a správnízima 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Tomáš Kremr, Ph.D., LL.M. (cvičící)
- Garance
- Ing. Patricia Jakešová
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RM_B/cBR2PH: každou sudou středu 17:30–18:14 E024, každou sudou středu 18:15–19:00 E024, kromě St 13. 11. ; a St 13. 11. 17:30–19:00 E126, T. Kremr
B_RM_B/cR1PH: každou sudou středu 15:45–16:29 E024, každou sudou středu 16:30–17:15 E024, kromě St 13. 11. ; a St 13. 11. 15:45–17:15 E126, T. Kremr
B_RM_B/pBRPH: každou sudou středu 14:00–14:44 E024, každou sudou středu 14:45–15:30 E024, kromě St 13. 11. ; a St 13. 11. 14:00–15:30 E126, T. Kremr
B_RM_B/vRPH: Pá 8. 11. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, T. Kremr - Předpoklady
- Pro tento předmět nejsou vyžadovány žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybudovat základní povědomí o retail managementu, vývoji retailu v České republice a současný stav. Důležité bude pochopit postavení a význam oboru maloobchod a velkoobchod v rámci ekonomiky, s tím související podnikatelské prostřední a možnosti uplatnění se v této oblasti. Po absolvování předmětu by měl posluchač být schopen se dobře uplatnit ve sféře maloobchodu na středních a vyšších manažerských pozicích, v českých i zahraničních firmách, ve velkých i středních maloobchodních společnostech. Posluchač získá specializovanější pohled pro následné studium oblasti řízení obchodu. současně také principy navyšování efektivnosti obchodu a porozumění jeho fungování v rámci mezinárodního působení.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování schopen - definovat pojet retail, retailové prostředí v České republice - vysvětlit problematiku řízení lidských zdrojů v maloobchodě - interpretovat základní ukazatele o chování spotřebitele - analyzovat prodejní data, pojmu tržní podíl - bude znát problematiku a proces Category managementu - bude ovládat současnou terminologii týkající se obchodních formátů a pojmu omnichannel - osvojí si zásady korektního podnikání v maloobchodě - pochopí účel trendů a principy Obchodu 4.0 - osvojí si základní právní legislativu vymezující fungování retailových firem a legislativu týkající se ochrany spotřebitele - porozumí pojmům e-commerce, franšíza, tradiční obchod - bude umět definovat základní prvky merchandisingu a jeho uplatnění
- Osnova
- 1. Retail management 2. Retailové prostředí, typologie maloobchodu, nákupní zvyklosti, chování spotřebitele 3. Velkoobchod, franšízing, tradiční trh a přímý prodej 4. E-commerce, Omnichannel, Rodinný maloobchodní podnik 5. Organizace a řízení retailingové firmy, Vedení prodejny 6. Specifika vedení lidských zdrojů v maloobchodě 7. Řízení oběhu zboží v retailu, Skladové systémy 8. Category management a Merchandising 9. Právní a kvalitativní legislativa v retailu 10. Technologie v retailu, Vliv Obchodu a služeb 4.0, Inovace v retailu 11. Retail marketing a Privátní značka 12. CSR v retailu, PR a role sociálních sítí v retailu
- Literatura
- povinná literatura
- CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2007, 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
- JAKEŠOVÁ, Patricia. Retail management. Praha: VŠFS, a.s., 2018 (v přípravě)
- ENNIS, Sean. Retail marketing. Columbus OH: McGraw-Hill Education, 2015, 418 s. ISBN 978-00771576-5-4
- doporučená literatura
- HESKOVÁ, Marie. Category management. Praha: Profess Consulting. 2006, 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
- BÁRTA, Vladimír; PÁTÍK, Ladislav; POSTLER, Milan. Retail marketing. Praha: Management Press, 2009, 326 s. ISBN 978-80-7261-207-9.
- DE JONG, Koen A.M.. Managing Private Label., IPLC BV, 2015, 206 s. ISBN 978-9811550-0-7.
- Výukové metody
- Přednášky budou zpravidla obsahovat přednáškovou část (teorie, nové poznatky včetně praktických příkladů) a praktickou část (případovou studii, příklad rozhodovací stromu zákazníka, sestavení komunikačního plánu pro sociální sítě). Součástí přednášky může být diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Součástí bude zadávání úkolů pro domácí přípravu v oblasti porovnání nákupní atmosféry prodejen vybraných řetězců, identifikace komunikace a vystavení vybrané kategorie pro následnou výuku, průzkum internetových stránek vybraných řetězců z pohledu komunikace CSR a identifikace inovací na následující výuku. Důraz bude kladen na exaktní myšlení založeném na ověřených kvalitativních a kvantitativních datech, na schopnost práce s informacemi, s trendovými informačními a prezentačními systémy.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen ZÁPOČTEM. Prezenční studium: Udělení zápočtu je vázáno na splnění povinnosti aktivní docházky min. 75 % na přednášky (tj. nejen pouhá prezence, ale aktivní podílení se na průběhu výuky, diskutování, interakce, argumentace), plnění úkolů domácí přípravy. Kombinované studium: Udělení zápočtu je vázáno na splnění povinnosti aktivní docházky v min. 3 ze 4 řízených konzultací (avšak nikoli jen pouhá prezence, ale aktivní podílení se na průběhu výuky, diskutování, interakce, argumentace).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2019/B_RM_B