VSFS:B_AJA_5 Anglický jazyk A 5 - Informace o předmětu
B_AJA_5 Anglický jazyk A 5
Vysoká škola finanční a správnízima 2025
- Rozsah
- 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Martina Pagáčová (cvičící) - Garance
- JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_AJA_5/1MMO: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
B_AJA_5/1MPH: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Pagáčová - Předpoklady
- B_AJA_4 Anglický jazyk A 4
Absolvování předmětu B_AJA_4 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem je studentům rámci vlastního autonomního sebe-řízeného učení umožněno hlubší studium dle vlastních vzdělávacích potřeb. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu jsou definovány níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium. - Výstupy z učení
- Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: branding, hodnoty značky, segmentace trhu, zákaznické potřeby a chování zákazníků. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium. - Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.
Náplň kurzu:
International Express - Intermediate - 3rd Edition: Units: 5-7;
Professional English in Use - Marketing: Units 17-20
Obsah:
IE-I Unit 5 Fashion and function: Multimedia – Harris Tweed; Grammar: Modal and related verbs
PEIU-M 17: Vocabulary; BRANDING 2: Brand platform; Brand management
IE-I Unit 5: Vocabulary: Colour and their idioms; Prefixes; Work skills: Telephoning
PEIU-M 17: BRANDING 2: Brand strategy; Word combinations with brand; Exercises
IE-I Unit 5: Functions: Giving advice and suggestions; UNIT 5 REVIEW
PEIU-M 18: Vocabulary; BRAND VALUES: Common brand values
IE-I Unit 6: Using innovation: Multimedia - Lifesaver; Grammar: Past simple, past continuous, past perfect
PEIU-M 18: BRAND VALUES: Describing brand values; Exercises; IE-I Unit 6: Vocabulary: Water footprint, noun formation
Work skills: Presentations 2: structuring a talk; IE-I Unit 6: Functions: Describing problems and finding solutions; UNIT 6 REVIEW
PEIU-M 19: Vocabulary; MARKET SEGMENTATION: What is it? How does market segmentation work?; Common market segments; Exercises
IE-I Unit 7: Work styles and careers: Multimedia – Career change; Grammar: Zero, 1st and 2nd Conditional; Vocabulary: Money and finance; Work skills: Emails 2: job applications
PEIU-M 20: CUSTOMER NEEDS AND BEHAVIOUR: Maslow‘s hierarchy of needs; Consumer life cycle; Purchasing behaviour; Exercises; IE-I Unit 7: Functions: Discussing and reaching agreement; UNIT 7 REVIEW - Literatura
- povinná literatura
- HARDING, Keith a Rachel APPLEBY. International Express Pre-Intermediate Third Edition: Student's Book with Pocket Book and DVD-Rom. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN I9780194597852
- Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
- English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
- Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
- Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
- KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
- CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
- DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
- STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou sebe-řízeného autonomního učení s využitím elektronických studijních materiálů v IS (Studijní opora k předmětu) a s možností hromadných konzultací s vyučujícím on-site (bude specifikováno na začátku zimního semestru 2025).
- Metody hodnocení
- Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
Podmínkou pro udělení zápočtu je 60% úspěšnost v zápočtovém testu (dosažení alespoň 60 bodů ze 100). - Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/B_AJA_5