B_AJA_5 Anglický jazyk A 5

Vysoká škola finanční a správní
zima 2025
Rozsah
12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Štěpánka Hronová, MBA (cvičící)
Mgr. Martina Pagáčová (cvičící)
Garance
JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D.
Sekce jazyků (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_AJA_5/1MMO: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
B_AJA_5/1MPH: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Pagáčová
Předpoklady
B_AJA_4 Anglický jazyk A 4
Absolvování předmětu B_AJA_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle kurzu jsou zaměřeny na praktické uplatnění absolventa. Za pomoci detailních interaktivních elektronických osnov v interním informačním systému se vzdáleným přístupem je studentům rámci vlastního autonomního sebe-řízeného učení umožněno hlubší studium dle vlastních vzdělávacích potřeb. Konkrétní výstupy z učení a tematické zaměření kurzu jsou definovány níže.
Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Výstupy z učení
Studenti získají schopnost číst, chápat, analyzovat, interpretovat odborné texty a konverzovat na následující odborná marketingová témata: branding, hodnoty značky, segmentace trhu, zákaznické potřeby a chování zákazníků. V neposlední řadě si studenti vybudují návyky vlastního nezávislého učení za podpory pedagoga a interaktivních elektronických studijních opor umístěných na univerzitním intranetu. To vše napomáhá i dalšímu sebeurčujícímu směřování jednotlivých studentů ve studiu anglického jazyka.
Výstupy z učení platí i pro kombinované studium.
Osnova
Tato osnova je určena pro prezenční studium. Požadavky pro kombinované studium jsou uvedeny ve studijních materiálech k předmětu.

Náplň kurzu:
International Express - Intermediate - 3rd Edition: Units: 5-7;
Professional English in Use - Marketing: Units 17-20

Obsah:
IE-I Unit 5 Fashion and function: Multimedia – Harris Tweed; Grammar: Modal and related verbs
PEIU-M 17: Vocabulary; BRANDING 2: Brand platform; Brand management
IE-I Unit 5: Vocabulary: Colour and their idioms; Prefixes; Work skills: Telephoning
PEIU-M 17: BRANDING 2: Brand strategy; Word combinations with brand; Exercises
IE-I Unit 5: Functions: Giving advice and suggestions; UNIT 5 REVIEW
PEIU-M 18: Vocabulary; BRAND VALUES: Common brand values
IE-I Unit 6: Using innovation: Multimedia - Lifesaver; Grammar: Past simple, past continuous, past perfect
PEIU-M 18: BRAND VALUES: Describing brand values; Exercises; IE-I Unit 6: Vocabulary: Water footprint, noun formation
Work skills: Presentations 2: structuring a talk; IE-I Unit 6: Functions: Describing problems and finding solutions; UNIT 6 REVIEW
PEIU-M 19: Vocabulary; MARKET SEGMENTATION: What is it? How does market segmentation work?; Common market segments; Exercises
IE-I Unit 7: Work styles and careers: Multimedia – Career change; Grammar: Zero, 1st and 2nd Conditional; Vocabulary: Money and finance; Work skills: Emails 2: job applications
PEIU-M 20: CUSTOMER NEEDS AND BEHAVIOUR: Maslow‘s hierarchy of needs; Consumer life cycle; Purchasing behaviour; Exercises; IE-I Unit 7: Functions: Discussing and reaching agreement; UNIT 7 REVIEW
Literatura
    povinná literatura
  • HARDING, Keith a Rachel APPLEBY. International Express Pre-Intermediate Third Edition: Student's Book with Pocket Book and DVD-Rom. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN I9780194597852
  • Professional English in Use - Marketing, Cate Farrall & Marianne Lindsley, CUP, 2008, ISBN 978-0-521-70269-0
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 978-0-521-67580-2
  • English Grammar in Use, Third edition (with answers and CD-ROM), Raymond Murphy, CUP, ISBN 978 0 521 53762 9
  • Mobilní aplikace: English Grammar in Use (iOS & Android)
  • Mobilní aplikace: Oxford Advanced Learner's Dictionary (OALD9)
  • KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2021. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-66854-1.
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK, 2016. Integrated advertising, promotion, and marketing communications. Seventh edition. Boston: Pearson. ISBN 978-0-13-386633-9.
  • DE MOOIJ, Marieke, 2021. Global marketing and advertising: understanding cultural paradoxes. 6. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1-5297-3250-4.
  • STIEGLITZ, Stefan a Björn ROSS, ed., 2022. Media and Communication [online]. 10(2) [vid. 2023-01-25]. Dostupné z: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/issue/viewIssue/308/PDF308
Výukové metody
Výuka probíhá formou sebe-řízeného autonomního učení s využitím elektronických studijních materiálů v IS (Studijní opora k předmětu) a s možností hromadných konzultací s vyučujícím on-site (bude specifikováno na začátku zimního semestru 2025).
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu: Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet osvědčuje splnění stanovených studijních povinností.
Podmínkou pro udělení zápočtu je 60% úspěšnost v zápočtovém testu (dosažení alespoň 60 bodů ze 100).
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/B_AJA_5