VSFS:B_RP_1 Řízení podniku 1 - Informace o předmětu
B_RP_1 Řízení podniku 1
Vysoká škola finanční a správnízima 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Josef Budík, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_RP_1/cMKLks: Čt 19. 11. 15:45–17:15 K211, 17:30–19:00 K211, Čt 26. 11. 17:30–19:00 K211, M. Petrášek
B_RP_1/pMKL: každé liché pondělí 12:15–12:59 K212, každé liché pondělí 13:00–13:45 K212, každé liché pondělí 14:00–14:44 K212, každé liché pondělí 14:45–15:30 K212, M. Petrášek
B_RP_1/pMMO: Čt 8:45–9:29 M24, Čt 9:30–10:15 M24, Z. Bezděka
B_RP_1/pMPH: každé liché úterý 12:15–12:59 E004, každé liché úterý 13:00–13:45 E004, každé liché úterý 14:00–14:44 E004, každé liché úterý 14:45–15:30 E004, M. Petrášek
B_RP_1/uM1aPH: Út 13. 10. 17:30–19:00 E225, Út 27. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, K. Havlíček
B_RP_1/uM1bPH: Út 13. 10. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Út 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Havlíček
B_RP_1/vMMO: So 3. 10. 9:45–11:15 M25, So 24. 10. 9:45–11:15 M25, So 7. 11. 9:45–11:15 M25, B. Krešne
B_RP_1/vM2PH: So 24. 10. 11:30–13:00 E125, Pá 6. 11. 15:30–17:00 E125, So 7. 11. 14:00–15:30 E125, K. Havlíček
B_RP_1/vM3PH: So 7. 11. 8:00–9:30 E126, So 21. 11. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, K. Havlíček
B_RP_1/vM4PH: So 3. 10. 8:00–9:30 E127, Pá 6. 11. 17:15–18:45 E127, So 21. 11. 8:00–9:30 E127, K. Havlíček - Předpoklady
- - znalost základů marketingové komunikace a marketingového výzkum; - znalosti základních poznatků o vývoji ekonomických teorií; - znalost vybraných otázek psychologie a sociologie; - ochota samostatně pracovat, individuálně se připravovat.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Studium předmětu umožní základní orientaci v přístupech, a současných modelech řízení s aplikací na podnik jako relativně uzavřený systém. Umožňuje správné pochopení rozhodovacích, implementačních a kontrolních procesů pro úspěšnou realizaci opatření v oblastech hodnototvorného řetězce podniku. Vytvoří potřebný poznatkový základ, který umožní zapojit poznatky o marketingu do komplexu podnikového procesu.
- Osnova
- 1. Základní poznatky managementu. Významové roviny pojmu management, rozdělení manažerských aktivit při realizaci rozhodovacích, ovlivňovacích a kontrolních procesů v rámci hodnototvorného řetězce podniku, obecné rysy manažerské práce, manažer jako člověk 2. Plánování. Úkoly plánování, postup při sestavování plánů a struktura podnikového plánu, požadavky při vymezení cílů, řízení podle cílů 3. Rozhodování. Základní pojmy, racionalita rozhodování, struktura rozhodovacích proce-sů, metody a formy rozhodování. 4. Implementace jako proces ovlivňování podřízených. Koncepce uspokojování potřeb, motivace, demotivace, vedení lidí, vůdcovství, koordinace, koučování, zmocňování, říze-ní sdílenou vizí, 5. Organizování. Jeho místo v procesu řízení, charakteristika organizačních struktur, orga-nizační projektování, řízení a správa podniku 6. Kontrola. Její funkce a místo v řízení, základní členění kontrolních procesů, jejich vnitřní struktura, audit a controlling
- Literatura
- Povinná literatura:
- [1] ČASTORÁL, Z.: Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005
- [2] DRUCKER, P.: Řízení v době velkých změn Praha: Management Press, 1998
- 3] DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století Praha: Management Press, 2000 ISBN 80-7261-021-X
- 4] KEŘKOVSKÝ, M. VYKYPĚL, O.: O strategickém řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8
- 5] PETŘÍKOVÁ, R.: Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3
- [6] PITRA, Z.: Základy managementu (management organizací v globál-ním světě počátku 21. století) Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7
- [11] TRUNEČEK, J.: Znalostní podnik ve znalostní společnosti Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-35-5
- [12] VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Praha: Management Press, 2002 ISBN 80-7261-029-5
- Doporučená literatura:
- [7] STEINÖCKER, R.: Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997
- 8] ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 ISBN 80-86754-35-9
- Metody hodnocení
- Výuka 2/-, v návaznosti na předmět B_RP_2 vypracovat a obhájit teoreticko metodologickou část ročníkové práce - předpoklad k udělení zápočtu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2009/B_RP_1